رشد ۵۰ درصدی صادرات عسل استان مرکزی به مالزی

در نیمه نخست سال صادرات عسل از استان مرکزی به مالزی 50 درصد رشد داشته است.
در نیمه نخست سال صادرات عسل از استان مرکزی به مالزی ۵۰ درصد رشد داشته است.

دکتر محسن شانقی، مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی اظهار کرد : یک میلیون و ۴۷۶ هزار و ۳۰۰ کیلوگرم پا و پنجه مرغ در نیمه نخست امسال با نظارت دامپزشکی استان مرکزی به کشور ویتنام صادر شده که این رقم در سال گذشته ۳۲۷ هزار و ۶۰۰ کیلوگرم بود و افزایش  ۴.۵ برابری داشته است.

وی ادامه داد: یک میلیون و ۵۷۴ هزار و ۷۹۰ کیلوگرم خوراک و مکمل طیور نیز در شش ماه نخست امسال به کشور افغانستان و ترکیه صادر شد که در مدت مشابه سال قبل رقم آن ۴۳۴ هزار و ۵۱۰ کیلوگرم بود که حدود ۳.۵ برابر افزایش دارد.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی بیان کرد: ۲۲ هزار و ۵۰۰ کیلوگرم عسل در این مدت به کشور مالزی صادر شده است که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته با ۱۵ هزار کیلوگرم، حدود ۵۰ درصد رشد داشته است.

شانقی گفت: ۴۹ هزار و ۷۰۰ قطعه پولت تخم مرغ نیز در نیمه نخست امسال با نظارت این اداره کل به کشور های ارمنستان و ترکمنستان و ۱۴۰ هزار کیلوگرم تخم مرغ خوراکی به کشور عراق صادر شده است.

وی افزود: ۷۳ هزار قطعه جوجه یک روزه گوشتی نیز در این مدت به کشور ارمنستان، یک میلیون و ۹۶۰ هزار و ۹۶۲ کیلوگرم گوشت مرغ منجمد به کشور عراق ولیبریا و ۳۳۷ هزار و ۳۸ قطعه ماهی زینتی به کشورهای عراق و افغانستان صادر شد.

منبع: روابط عمومی دامپزشکی استان مرکزی

پاسخی ارسال کنید

*

*

17 + 12 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!