روابط تجاری جدید پروتون و شرکت خودروسازی گیلی چین

توریست مالزی- نخست وزیر تون دکتر ماهاتیر محمد ابراز امیدواری کرده است که همکاری استراتژیک میان تولید کنندگان خودرو پروتون و خودرو چینی گیلی (Geely)، روند بهبود خودروهای پروتون...
توریست مالزی- نخست وزیر تون دکتر ماهاتیر محمد ابراز امیدواری کرده است که همکاری استراتژیک میان تولید کنندگان خودرو پروتون و خودرو چینی گیلی (Geely)، روند بهبود خودروهای پروتون را تسریع بخشد.
وی خاطرنشان کرد گروه جیجان (Zhejiang Geely Holding Group) پیشرفت فوق العاده ای در زمینه تولید ماشین های با کیفیت در مدت کوتاه حضور در بازار داشته است. او بعد از امضای توافقنامه ای بین پروتون و گیلی گفت: “زمانی که پروتون اولین بار تولید شد، گیلی در بازار اتومبیل جایی نداشت. ما شش ماشین پروتون را به کشور چین فرستادیم و به دستاوردهایمان بسیار افتخار می کنیم. اما همانطور که می دانید، گیلی ما را از نظر کیفیت در صنعت خودرو غرق کرده است. و من فکر می کنم پروتون می تواند با گیلی پیشرفت بهتری داشته باشد. ”
دکتر ماهاتیر همچنین امیدواراست که دانش مهندسی از طریق این همکاری به مالزی کمک کند تا محصولات خود را مانند اتومبیل های گیلی بهبود بخشد. نخست وزیر اشاره کرد که صنعت خودرو همیشه از لحاظ تکنولوژی و کیفیت پیشرفت می کند و پروتون نیز در این رابطه مستثنی نیست و در طراحی و کیفیت اتومبیل هایش بهبود یافته است. او گفت: “اتومبیل های فعلی در بسیاری از نقاط قابل فروش هستند، و افزودند که آنها نمی توانند در بسیاری از کشورهای غربی به بازار عرضه شوند زیرا وسایل نقلیه مطابق با استانداردهای یورو ۵ (Euro 5) نیستند. اما ما بر این باوریم که اگر کیفیت ماشین ها را بهبود بخشیم، می توانیم با سایر برند های تجاری نیز رقابت کنیم. کار با گیلی می تواند روند پیشرفت را در خودروهای پروتون افزایش دهد.”
نخست وزیر گفت که بر اساس آنچه دیده است، گیلی که دارای ۴۹% از سهام پروتون است قادر به تولید اتومبیل های الکتریکی برای ورود به بازار آسه آن و فراتر از آن است. پیمان امضا شده توسط دو شرکت برای ایجاد یک سرمایه گذاری مشترک، راه را برای پروتون برای جمع آوری و فروش اتومبیل های خود در چین نیز باز می کند. دکتر ماهاتیر تصدیق کرد که پروتون تلاش زیادی کرده تا به بازار چین برسد. اما ما خودروهای راست دست را تولید می کنیم که در چین قابل قبول نیست، بنابراین ما نیاز داریم که خودروهای چپ دست را نیز تولید کنیم.
داتو سری فیضل اکبر رئیس شرکت پروتون، با استقبال از این سرمایه گذاری گفت که با ایجاد یک شبکه از نمایندگی مجاز و فروش خودروهای پروتون در کشور چین و مونتاژ می توان پیشرفت بهتر و سریع تری داشت. وی گفت: “ورود گیلی به عنوان یک شریک استراتژیک پروتون، راه ساده تری برای ورود پروتون به بازار سود آور چین را فراهم کرده است که جمعیتی بیش از ۱.۳ میلیارد نفر دارد.”
گیلی همچنین سهام دار شرکت های لوتوس، ولوو و دایملر است که مرسدس بنز را تولید می کند. در طی این سفر، دکتر ماهاتیر سه وسیله نقلیه از جمله یک ماشین الکتریکی را آزمایش کردند. دکتر ماهاتیر در سفر رسمی پنج روزه خود به چین با یک قطار سریع السیر به سمت پکن حرکت کرد.
منبع: Straits Times

پاسخی ارسال کنید

*

*

19 + دوازده =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!