روس ها با سروری در مالزی عملیات هکری علیه آمریکا داشتند

توریست مالزی – برخی منابع خبری اعلام کردند: هکرهای روس با اجاره یک سرور از مالزی برخی ایمیل های مرتبط با سازمان ها و یا شخصیت های سیاسی در...
توریست مالزی – برخی منابع خبری اعلام کردند: هکرهای روس با اجاره یک سرور از مالزی برخی ایمیل های مرتبط با سازمان ها و یا شخصیت های سیاسی در آمریکا را هک کردند.
به گزارش ایرنا، ‘دن کوتس’ مدیر اطلاعات ملی آمریکا اعلام کرد: ردیابی عوامل تاثیرگذار در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اطلاعات از ایمیل ها و شبکه های اجتماعی را در ۲۹ صفحه در اختیار دارند که نشان می دهد، افسران اطلاعاتی روسیه علیه آمریکا عملیات هک سایبری داشتند.
روزنامه استار به نقل از رویترز با انتشار این خبر در این زمینه نوشت: طبق این گزارش هکرهای روسی یک سرویس غیر واقعی را در مالزی برای ارتباطات خود خریدند که نام هاست آن دی سی لیکی دات کمپ است .
کوتس گفت: برخی از همان بازیگران روس که در مبارزات انتخاباتی ۲۰۱۶ دخالت کردند، باز هم از حساب های جعلی در شبکه های اجتماعی و سایر ابزارها برای اشاعه اطلاعات اشتباه استفاده می کنند تا به شکاف های سیاسی در آمریکا دامن بزنند.
وزارت دادگستری آمریکا در کیفرخواستی دوازده مقام اطلاعات نظامی روسیه را به هک کردن رایانه های ستاد انتخاباتی هیلاری کلینتون و نهادهای حزب دموکرات در جریان مبارزات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال ۲۰۱۶ متهم کرد. این کیفرخواست و اظهارات کوتس تنها سه روز پیش از دیدار دونالد ترامپ و ولادیمیر پوتین روسای جمهوری آمریکا و روسیه در هلسینکی پایتخت فنلاند منتشر شده است.
ترامپ گفته که در این دیدار ارزیابی نهادهای اطلاعاتی آمریکا در مورد حملات سایبری و دخالت های احتمالی روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ را مطرح خواهد کرد. روسیه دخالت در انتخابات آمریکا را رد کرده است.
کوتس تایید کرد، دولت آمریکا در ماه های اخیر مشابه حملاتی را که روسیه علیه هیات های انتخاباتی ایالتی و نهادهای رای گیری سازماندهی کرده بود، ردیابی نکرده است. اما وی هشدار داد: با این حال، به خوبی می دانیم که تنها یک کلیک با وضعیت مشابه آن دوره فاصله داریم.

پاسخی ارسال کنید

*

*

هفت + 16 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!