روش های سفر به سنگاپور

اگر از کوالالامپور به سمت جنوب شرقی تا مرز ایالت جوهور سفر کنید به کشور کوچک، ولی قدرتمندی به نام سنگاپور خواهید رسید.
اگر از کوالالامپور به سمت جنوب شرقی تا مرز ایالت جوهور سفر کنید به کشور کوچک، ولی قدرتمندی به نام سنگاپور خواهید رسید.

کشوری که جذابیت های کاری و گردشگری اش باعث شده روزانه تعداد قابل توجه ای سفر بین دو کشور مالزی و سنگاپور صورت بگیرد و افراد زیاد برای سرگرمی یا کار به این کشور سفر کنند. هر مسافر به فراخور خود با وسیله خاصی سفر می کند.

برای سفر به سنگاپور می توانید از وسایل نقلیه متفاوتی استفاده کنید که ما هر کدام را به صورت مجزا برایتان تشریح خواهیم کرد.

سفر با هواپیما

زمان تقریبی سفر: ۲ ساعت و نیم

هزینه سفر: ۱۵۰ تا بیش از ۶۰۰ رینگیت مالزی

امروزه با گذر زمان سفرهایی هوایی تبدیل به یکی از معمول ترین روش های حمل و نقل شده اند. هر روز پروازهای زیادی با بازه قیمت متفاوت از کوالالامپور به مقصد سنگاپور رفت و آمد می کنند. پروازهایی که از فرودگاه بین المللی کوالالامپور (KLIA) یا LCCTدر مالزی به سوی فرودگاه Changiسنگاپور و با برعکس صورت می گیرند.

زمان پرواز تنها ۴۵ دقیقه است ولی اگر زمان رسیدن به فرودگاه و زمان ترانزیت را به آن بیافزاید زمان پرواز تا ۲ ساعت و نیم افزایش پیدا می کند.

اگر قصد سوار با هواپیما را دارید می توانند برای یافتن پروازهای ارزان به ایرلاین هایی نظیر AirAsia, Firefly, Jetstar یا Tiger Airwaysکه هر روز چندین پرواز بین دو کشور دارند، مراجعه کنند.

پرواز با هواپیما سریع، کم دردسر، راحت و کمی گران تر از دیگر روش هاست.

سفر با اتومبیل شخصی

زمان تقریبی سفر: ۴ ساعت

هزینه سفر: ۲۰۰ تا بیش از ۳۰۰ رینگیت مالزی

سفر جاده ای روش مناسبی برای دیدن زیبایی مسیر است. یکی از متداول ترین این سفرها، سفر با خودرو شخصی است. شما هنگام سفر با خودرو شخصی بیشترین آزادی عمل را خواهید داشت. هر جا بخواهید می توانید توقف کنید، عکاسی کنید و یا از مناظر اطراف استفاده کنید.

با توجه به ترافیک، محدودیت های سرعت در بزرگراه ها و نوع خودرو زمان سفر از کوالالامپور تا مرز سنگاپور ۴ ساعت خواهد بود که باید زمان تلف شده برای عبور از مرز را به آن بیافزاید.

هزینه های این سفر شامل متوسط هزینه بنزین مصرف شده برای طی ۳۳۳ کیلومتر تا مرز سنگاپور و مالزی و عوارض جاده ای می باشد.

اگر قصد سفر با خودروی شخصی تان به مالزی را دارید حتما موارد زیر را بررسی کرده و از داشتن آن اطمینان حاصل کنید:

معتبر بودن بیمه خودرودتان در سنگاپور

داشتن Autopass Cardبا اعتبار کافی. این کارت به نوعی مالیات ورود خودرو به مالزی است که به نام خودرو صادر شده و قابل انتقال به خودرو دیگر نیست.

داشتن یک In-Vehicle Unit )IU) که چیزی شبیه Touch ‘n Go مالزی است و برای پرداخت عوارض جاده ای در سنگاپور از آن استفاده می شود. در سنگاپور گیت های مخصوص عوارض جاده ای وجود نداشته و این گونه هزینه ها به طور اتوماتیک از روی IUتان کسر خواهد شد.

توصیه ها:

به یاد داشته باشید که هزینه بنزین در سنگاپور بیش از مالزی است، در نتیجه بهتر است با باک پر وارد این کشور شوید.

رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی در این کشور بسیار جدی و سخت گیرانه است، پس مراقب باشید.

عوارض جاده ای سنگاپور بیش از مالزی است و هزینه قابل توجه ای به این منظور باید کنار بگذارید.

سفر با اتوبوس

زمان تقریبی سفر: ۵ تا ۷ ساعت

هزینه سفر: ۷۰ تا بیش از ۱۰۰ رینگیت مالزی

اگر شما هم از آن دسته آدم هایی هستید که دوست دارید از مناظر جاده لذت ببرید ولی خودرو شخصی ندارید یا به هر دلیل قصد سفر با خودرو خودتان را ندارید، اتوبوس بهترین و مقرون به صرفه ترین انتخاب است. هزینه اتوبوس های لوکس که داخل خود دستشویی هم دارند، از کوالالامپور تا سنگاپور به همراه یک وعده غذا بین ۷۰ تا بیش از ۱۰۰ رینگیت است.

با توجه به این که این سفر حدود ۶ ساعت به طول خواهد انجامید وسیله سرگرمی به همراه داشته باشید. پیشنهاد ما یک کتاب خوب، لب تاپ یا اسمارت فون است. بسیاری از اتوبوس ها مجهز به اینترنت و جریان الکتریسته هستند، پس اگر به این سرویس ها نیاز دارید از بودن آن ها قبل از خرید بلیت مطلع شوید.

برای خرید بلیت اتوبوس یا باید به پایانه های شهری در کوالالامپور مراجعه کنید و یا از طریق اینترنت بلیت مورد نظرتان را خریداری نماید.

پاسخی ارسال کنید

*

*

20 − سه =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!