رونق هنر گل بافی در مالزی

توریست مالزی – انواع گردن بند‌ها و تاج گل‌های زیبا در بازاری متفاوت با مغازه‌هایی کوچک، اما مملو از گل‌های متنوع و رنگارنگ در کوالالامپور مالزی خودنمایی می‌کند. در...
توریست مالزی – انواع گردن بند‌ها و تاج گل‌های زیبا در بازاری متفاوت با مغازه‌هایی کوچک، اما مملو از گل‌های متنوع و رنگارنگ در کوالالامپور مالزی خودنمایی می‌کند. در این مغازه‌های گل فروشی محقر، متعلق به هندی تبار‌های مالزی با ارائه انواع گردن آویز‌ها و تاج گل‌های زیبا، بازار فروش و کسب و کار داغ است و رونق دارد.
به گزارش صدا و سیما، محصولاتی بی نهایت زیبا و ظریف که در نگاه اول هیچکس متوجه طبیعی بودن جنس گل‌های به کار رفته در آن نمی‌شود، اما وقتی نزدیک می‌شود از عطر دل انگیز آن متوجه بافت زیبا و منحصر به فرد این آثار هنری می‌شود.
این فروشندگان هنرمند و خوش ذوق چنان با چاشنی صبر و حوصله، ساعت‌ها دانه دانه این گلبرگ‌های لطیف گل‌هایی همچون مریم، یاس، نیلوفر آبی، رز، ماگنولیا، میخک، سنجاق، زنبق، داوودی و پنیرک را یا با نخ و سوزن به هم کوک می‌زنند یا با گره روی گره به هم می‌بافند و تلفیق می‌کنند که چشم هر رهگذری را خیره می‌کند و تحسینش را بر می‌انگیزد.
قیمت هر کدام از این گردن آویز‌ها و تاج گل‌های این هنرمندان گل باف هندی تبار، بسته به اندازه و تعداد گل‌های کار شده از ۱۰ تا ۵۰ رینگت مالزی محاسبه می‌شود.
هندو‌های مقیم مالزی از این تاج گل‌ها و گردن بند‌ها در مناسبت‌های ملی، مذهبی و قومی نظیر مراسم دینی در معابد، عروسی‌ها، مراسم عزا و جشن تولد کودکان خود استفاده می‌کنند.
هنر گل بافی با گل‌های طبیعی به جز مالزی در دیگر کشور‌های آسیایی نظیر نپال، پاکستان، بنگلادش، تایلند و هند نیز رواج دارد.



 

 

پاسخی ارسال کنید

*

*

2 × پنج =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!