رویای کربر محقق شد؛ قهرمانی در اولین گرند‌اسلم با پیروزی بر بهترین بازیکن جهان

آنجلیک کربر تنیس‌باز آلمانی با پیروزی مقابل سرینا ویلیامز قهرمان اوپن استرالیا شد. کربر که بخت هفتم قهرمانی در این مسابقات بود حریف آمریکایی‌اش را با نتایج ۴-۶ و...
آنجلیک کربر تنیس‌باز آلمانی با پیروزی مقابل سرینا ویلیامز قهرمان اوپن استرالیا شد.

کربر که بخت هفتم قهرمانی در این مسابقات بود حریف آمریکایی‌اش را با نتایج ۴-۶ و ۶-۳ ،۴-۶ برد و قهرمانی در اولین گرند‌اسلم زندگی‌اش را جشن گرفت. این همچنین اولین‌ باری بود که کربر به فینال یک گرند‌اسلم می‌رسید.
کربر ۲۸ ساله اولین تنیس‌باز آلمانی پس از اشتفی گراف در اوپن فرانسه ۱۹۹۹ است که توانسته قهرمان یک گرند‌اسلم شود.
این پنجمین‌ باخت ویلیامز ۳۴ ساله در بیست و ششمین حضورش در گرند‌اسلم‌ها بود.

ویلیامز در صورت قهرمانی در این مسابقات می‌توانست با رکورد ۲۲ قهرمانی اشتفی گراف، در گرند‌اسلم‌ها مساوی کند.
کربر پس از قهرمانی گفت این که حالا می‌تواند بگوید قهرمان گرند‌اسلم است، “دیوانه کننده” است: “این رویای من بود که به حقیقت تبدیل شد. برای رسیدن به این هدف، تمام زندگی‌ام تلاش کردم. این دو هفته برایم بالا و پایین‌های زیادی داشت. در دور اول حریفم مچ پوینت (امتیاز منجر به پیروزی در مسابقه) داشت و یک پایم در هواپیما بود که برگردم به آلمان. حالا سرینا را برده‌ام و قهرمان شده‌ام.”

سیرنا ویلیامز، زن شمار یک تنیس جهان نیز در مورد حریفش گفت: “تبریک می‌گویم آنجی. تو سزاوار این قهرمانی هستی و من خیلی برایت خوشحال هستم. از ته دل امیدوارم که از این لحظه لذت ببری. اگر از من بپرسید که این بهترین نمایشم بود، می‌گویم که نه اما تمام تلاشم را کردم. من روبات نیستم. برای هر امتیاز جنگیدم اما نتوانستم.”
نواک جوکوویچ مرد شماره یک تنیس جهان هم که فردا (یکشنبه) باید با اندی ماری در فینال انفرادی مردان بازی کند، در توییترش نوشت: “آنجلیک کربر و سرینا ویلیامز؛ عجب فینالی بود! هر دو عالی کار کردند. تبریک به آنجلیک برای اولین گرند‌اسلمی که به دست آورد.”

منبع : بی بی سی

 

160130054152-womens-final-1-exlarge-169

160130111305_kerber_640x360_afp_nocredit

160130054931-womens-final-3-exlarge-169

پاسخی ارسال کنید

*

*

5 × 4 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!