ساحل باتو فرینگی، بهترین ساحل جزیره پنانگ batu ferringhi

توریست مالزی – بدون اغراق می توان ساحل باتو فرینگی Batu Ferringhi در شهر جرج تاون واقع در جزیره پنانگ مالزی را بهترین و محبوب ترین ساحل این منطقه...
توریست مالزی – بدون اغراق می توان ساحل باتو فرینگی Batu Ferringhi در شهر جرج تاون واقع در جزیره پنانگ مالزی را بهترین و محبوب ترین ساحل این منطقه قلمداد کرد.
به اعتقاد افرادی که به این ساحل آمده و از طبیعت زیبای آن لذت می برند، ساحل باتو فرینگی مکانی مشابه بهشت و دارای آرامشی ماندگار است. این ساحل در فاصله ۲ کیلومتری منطقه Tanjung Bungah قرار داشته و برای رسیدن به آن از شهر جرج تاون باید حدود ۲۰ تا ۳۰ دقیقه رانندگی کرد.
بیشتر این جاده به صورت مستقیم بوده و حدود ۳ کیلومتر از آن در حاشیه نوار ساحلی است که تعداد زیادی هتل، مراکز خرید، کافی شاپ، کافی نت، مراکز اجاره موتور سیکلت و رستوران در این مسیر قرار دارند. در مرکز این مسیر ساحلی شما می‌توانید دفتر شرکت های مخابراتی، اداره پست، پاسگاه پلیس، کلینیک و سایر مراکز خدماتی را پیدا کنید. البته این ساحل را نمی توان بهترین ساحل موجود در مالزی محسوب کرد زیرا بر خلاف بسیاری از مناطق استوایی، آب دریا شفاف و آبی نیست اما وجود جاذبه های فراوان و امکان داشتن فعالیت های متنوع و جذاب سبب می‌شود که شفاف بودن آب دریا را فراموش کرده و از محیط ساحلی و دریا لذت ببرید.
ساحل باتو فرینگی علی رغم وجود تعداد زیادی از افرادی که حتی در روزهای میانی هفته به این محل می آیند؛ بسیار تمیز است. نام این ساحل بسیار جالب است زیرا باتو فرینگی ترکیبی از دو واژه مالائی Batu به معنی صخره و Ferringhi به معنی پرتقالی است. این نام در قرن شانزدهم میلادی روی این ساحل گذاشته شد زیرا در این زمان یک کاروان از کشتی های پرتقالی که با هدف تجارت ادویه به این منطقه آمده بودند؛ برای تامین آب و غذای مورد نیاز خود در کنار صخره های این ساحل پهلو گرفته و مدتی اقامت کردند. به همین دلیل این ساحل با نام باتو فرینگی از سوی اهالی شناخته شد. در ادامه و پس از ترک این محل از سوی پرتقالی ها، واژه فرینگی برای اشاره به تمامی اروپائیان استفاده شده و نام این ساحل به همچنان باتو فرینگی باقی ماند.
گفتنی است بیشترین تعداد هتل های موجود در یک منطقه در کل کشور مالزی، در این ساحل قرار داشته و در میان این هتل ها تعدادی هتل ۵ ستاره نیز وجود دارد. برخی از مشهورترین این هتل ها عبارتند از: Bayview Beach Hotel, Golden Sands, Paradise Sandy Bay و ….
قدم زدن در ساحل ماسه ای سفید رنگ این منطقه فرصتی ایده آل محسوب شده و شما می توانید ساعات متمادی را در این محل سپری کرده و طبیعت این منطقه؛ درختان نخل زیبا و افق دریا را تحسین کنید. نسیم ساحلی که صبح ها در این منطقه می وزد؛ برای هر گردشگری، محلی مناسب برای کسب آرامش و احساس جوانی محسوب شده و خاطره حضور در این ساحل زیبا و ماسه های سفید رنگ آن هرگز از خاطرتان محو نخواهد شد. به اعتقاد گردشگران با تجربه و اهالی محل، بهترین زمان برای سپری کردن اوقاتی خوش در این ساحل، ساعات صبح و غروب خورشید محسوب می شود. در ساعات صبح، شما از آب و هوای خنک و تازه منطقه لذت برده و در هنگام عصر نیز فرصت دیدن منظره با شکوه غروب خورشید را خواهید داشت و در ادامه می توانید از شب های زیبا و پر هیچان این ساحل لذت ببرید. البته علاقه مندان به ورزش های آبی می توانند در تمامی ساعات روز به این ساحل آمده و از امکانات تفریحی و ورزش های آبی بهره مند شوند. در این ساحل منطقه ویژه شناگران به صورت حفاظت شده ای از سایر بخش ها جدا شده و در مناطق فوق، علامت های شناوری نصب است که به قایق ها، جت اسکی و … اجازه ورود به محوطه شناگران را نمی‌دهد.

مهمترین فعالیت های لذت بخش در ساحل باتو فرینگی عبارتند از:
ورزشهای پر هیجان ساحلی – دریایی مانند چتربازی، قایق رانی، اسب سواری و ..
صرف غذاهای خوشمزه در رستوران ها و کافه های متعدد ساحلی
اجاره دوچرخه و گشت و گذار در مناطق ساحلی و بازدید از روستاهای اطراف و لذت از مناظر طبیعی منطقه
خرید از فروشگاه ها و غرفه های متعدد ساحلی که در آن انواع لباس، پارچه، سوغاتی وسایل الکترونیکی، ساعت، دی وی دی، سی دی و … با قیمت ارزان به فروش می رسد.
شب های این ساحل بسیار جذاب و شلوغ است. همزمان با خنک شدن هوا ، رستوران ها و کافه ها با برپایی میز و صندلی های خود در هوای آزاد ، محیطی زیبا در این محل ایجاد کرده و ده ها فعالیت هیجان انگیز مانند اجرای زنده موسیقی و … آغاز شده و شما فرصتی برای پیدا کردن دوستانی جدید از سراسر جهان را داشته و همچنین می توانید از غذاهای این رستوران ها لذت برده و از فروشگاه های شبانه این ساحل خرید کنید. برخی از مشهور ترین رستوران های ساحلی موجود در این محل عبارتند از: Sigi’s at the sea و End of The World.

منبع: الی گشت

پاسخی ارسال کنید

*

*

سه × چهار =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!