ساخت بزرگترین تونل خاورمیانه در ایران

توریست مالزی – معاون وزیر راه و شهرسازی از ساخت بزرگترین تونل خاورمیانه در آزادراه تهران-شمال خبر داد. به گزارش ایلنا، خیرالله خادمی با اشاره به اجرای حدود ۴۰...

توریست مالزی – معاون وزیر راه و شهرسازی از ساخت بزرگترین تونل خاورمیانه در آزادراه تهران-شمال خبر داد.





به گزارش ایلنا، خیرالله خادمی با اشاره به اجرای حدود ۴۰ هزار متر تونل در سه طرح اقتصاد مقاومتی آزادراهی کشور اظهار کرد: در برنامه‌ریزی برای طرح‌های اقتصاد مقاومتی ۶ طرح به طول ۲۲۳ کیلومتر در حوزه آزادراهی تعریف شده است.  وی ادامه داد:‌ در سه پروژه آزادراهی تهران- شمال، اراک- خرم‌آباد و همت- کرج ۴۰ هزار متر تونل طراحی شده و در حال اجراست. وی با اشاره به مشکلات اجرای تونل در آزادراه تهران- شمال افزود: بیش از ۳۱ هزار متر از این رقم مربوط به این آزادراه است که دارای ۳۹ دستگاه تونل است.


خادمی با اشاره به اجرای بزرگترین تونل کشور در منطقه ۲ آزادراه تهران- شمال گفت: این تونل ۶۴۰۰ متری بزرگترین تونل خاورمیانه است که کوهستانی بودن و شرایط جوی منطقه اجرای آن را با سختی روبرو کرده است.


وی با اشاره به اجرای بیش از ۸۰۰۰ متر تونل در آزادراه اراک- خرم‌آباد خاطرنشان کرد: این آزادراه یکی از مهمترین حلقه‌های کریدور آزاداه شمال به جنوب کشور است که موجب اتصال نواحی شمالی کشور به بندر امام خمینی می‌شود و با تکمیل آن اتصال بین آزادراه اراک – سلفچگان – ساوه و خرم آباد – پل زال برقرار خواهد شد.


پاسخی ارسال کنید

*

*

چهار × 3 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!