سرمایه گذاری ۳۸ میلیون دلاری ایرانیان در مالزی

معاون بخش تبلیغات سرمایه‌گذاری خارجی سازمان توسعه سرمایه‌گذاری مالزی از سرمایه گذاری 38 میلیون دلاری ایرانیان در مالزی خبر داد.
توریست مالزی – معاون بخش تبلیغات سرمایه‌گذاری خارجی سازمان توسعه سرمایه‌گذاری مالزی از سرمایه گذاری ۳۸ میلیون دلاری ایرانیان در مالزی خبر داد.

موکتی ابوبکر که در نشست نشست فرصت‌های سرمایه‌گذاری فرهنگی در مالزی با حضور هنرمندان ایرانی سخن می‌گفت، تصریح کرد: براساس اطلاعات این سازمان تا سال ۲۰۱۶ میزان سرمایه گذاری ایرانیان در پروژه هایی که در مالزی انجام شده ۱۳۱ میلیون و ۴۰۰ هزار رینگیت (معادل ۳۸ میلیون دلار) بوده است.

به گفته وی ‘محصولات الکتریکی و الکترونیکی، تجهیزات حمل و نقل، نوشیدنی و تنباکو، تولیدات پارچه و منسوجات و محصولات شیمیایی از جمله اصلی ترین حوزه های تمرکز سرمایه گذاران ایرانی عنوان شده است.’

وی گفت پتروشیمی، محصولات شیمیایی، تجهیزات پزشکی و دارویی، فرآوری کردن غذا، ماشین آلات و سایر تجهیزات، پروژه های گردشگری و هتل داری، قطعات خودرو، آموزش و خدمات نفت و گاز از اصلی ترین حوزه هایی است که سرمایه گذاران در مالزی آن را مد نظر قرار دهند.

نشست فرصت‌های سرمایه‌گذاری در مالزی در بخش های مختلف از جمله بخش های فرهنگی با حضور جمعی از هنرمندان ایرانی در سازمان توسعه سرمایه گذاری مالزی (MIDA) در کوالالامپور برگزار شد.

در این نشست که در محل این سازمان در مرکز شهر کوالالامپور برگزار شد یک تیم ۱۷ نفره از جمله سه نفر از توان یابان ایرانی در برنامه ای که توسط شورای تجاری ایران – آ.سه.آن برگزار شده بود، شرکت کردند.

مقامات سازمان توسعه سرمایه گذاری مالزی هدف از این نشست را شناسایی فرصت‌های سرمایه گذاری هنری فرهنگی، تسهیلات و مشوق هایی که توسط دولت مالزی برای افراد علاقه مند به این حوزه در نظر گرفته شده معرفی کردند.

‘ویرا جلیلاه بابا’ رئیس شورای تجاری ایران – آ.سه.آن در ابتدای این نشست با تاکید بر افزایش تعاملات دوجانبه ایران و مالزی تصریح کرد که سرمایه گذاران دو طرف می توانند با افزایش همکاری های دوجانبه، فرصت فعالیت در عرصه بین المللی را نیز فراهم سازند.

وی با این عنوان که حوزه هایی گسترده برای همکاری بین دو کشور وجود دارد خواستار توجه بیشتر به منظور توسعه همکاری ها در بخش های گوناگون شد.

منبع: ایرنا

پاسخی ارسال کنید

*

*

نوزده + 2 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!