سرویس اینترنت تلفن‌های همراه در ایران قطع یا به شدت محدود شده است

توریست مالزی – خبرگزاری‌های ایران به نقل از مقام‌های دولتی گزارش داده‌اند که محدودیت و قطع اینترنت در ایران به دستور نهادهای امنیتی و در واکنش به اعتراض‌ها به...
توریست مالزی – خبرگزاری‌های ایران به نقل از مقام‌های دولتی گزارش داده‌اند که محدودیت و قطع اینترنت در ایران به دستور نهادهای امنیتی و در واکنش به اعتراض‌ها به گران شدن سوخت در ایران صورت گرفته است.

به گزارش خبرگزاری ایسنا “یک مسئول مطلع” در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفته است که محدودیت دسترسی به اینترنت با تصویب شورای امنیت کشور انجام شده است. این مقام که نام او برده نشده گفته است که دستور قطع اینترنت به اپراتورها ابلاغ شده و “به مدت ۲۴ ساعت دسترسی به اینترنت محدود شده است.”

شورای امنیت کشور زیر نظر وزارت کشور ایران فعالیت می‌‍کند و بنا بر قانون “صرفا به منظور مشورت در امور امنیتی تشکیل می‌شود و تصمیم‌گیری در امور مذکور بر عهده وزیر کشور است.”

خبرگزاری ایلنا به نقل از یک “منبع آگاه” دلیل “کندی و قطع اینترنت در ایران را “مسائل امنیتی” گزارش کرده است. این خبرگزاری هم “ناامنی‌های اخیر” را دلیل قطع اینترنت خوانده و گفته است که زمان اتصال اینترنت “نامعلوم” است.

در ساعات پایانی روز پنج‌شنبه رسانه‌های ایران خبر دادند که “شورای عالی هماهنگی سران سه قوه” تصمیم به سهمیه‌بندی افزایش قیمت سوخت گرفته است. به این ترتیب از روز جمعه قیمت یک لیتر بنزین آزاد که پیش از آن هزار تومان بود به سه هزار تومان رسید و قیمت بنزین سهمیه‌بندی هم ۱۵۰۰ تومان اعلام شد. در بسیاری از شهرها اعتراض به خشونت کشیده و ساختمان‌ بانک‌های یا ادارات‌ آسیب دیده است

از روز شنبه اینترنت در بسیاری از مناطق قطع یا به شدت محدود شد. به نظر می‌آید اظهارات مقام‌های دولت و وزارت ارتباطات که نهادهای امنیتی را مسئول قطع اینترنت دانسته‌اند، واکنش به انتقادهای شدید از دولت به دلیل سانسور و قطع اینترنت در ایران است.

بر اساس گزارش ها در پی تجمعات اعتراضی در ایران در واکنش به گران شدن بنزین، دستکم “هشت نفر” کشته شده و به گزارش خبرگزاری فارس “حدود هزار نفر” هم بازداشت شده‌اند.

منبع: بی بی سی

پاسخی ارسال کنید

*

*

4 × سه =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!