سرویس ویدیو کنفرانس گوگل میت برای رقابت با زوم رایگان شد

توریست مالزی – نرم افزارهای مکالمه تصویری این روزها محبوبیت فراوانی دارند و حالا سرویس ویدیو کنفرانس گوگل میت – Google Meet نیز قرار است به طور رایگان در...
توریست مالزی – نرم افزارهای مکالمه تصویری این روزها محبوبیت فراوانی دارند و حالا سرویس ویدیو کنفرانس گوگل میت – Google Meet نیز قرار است به طور رایگان در اختیار کاربران قرار بگیرد.

به گزارش گچت نیوز، با توجه به اپیدمی کرونا و این که اکثر کاربران مجبور هستند از خانه کارها و هماهنگی‌های لازم با اعضای تیم را انجام دهند، نرم افزارهای مکالمه تصویری محبوبیت فراوانی پیدا کرده‌اند و بسیاری از کمپانی‌ها به دنبال عرضه سرویس اختصاصی خود هستند. نرم افزار چت تصویری Zoom یکی از محبوب ترین اپلیکیشن ها برای برقراری مکالمه تصویری با بیش از یک نفر به شمار می‌رود و حالا سرویس گوگل میت نیز قرار است به طور رایگان عرضه شود.

برنامه گوگل میت یکی از بهترین ابزارهای ویدیو کنفرانس آنلاین است و طبق تصمیم کمپانی سازنده، قرار است به طور رایگان از تاریخ چهارم می (۱۵ اردیبهشت ماه) در اختیار کاربران قرار بگیرد. از این تاریخ به بعد تمام کاربرانی که دارای یک حساب کاربری گوگل باشند، می‌توانند از این سرویس بهره ببرند. پیش از این تنها کاربران سرویس پولی G Suite -که راه حل گوگل برای مصارف اقتصادی و آموزشی به شمار می‌رود- می‌توانستند از سرویس ویدئو کنفرانس گوگل برخوردار شوند، اما حالا برای این که تیم‌ها بتوانند ارتباط بهتری با یکدیگر داشته باشند، گوگل قصد دارد این سرویس را تا روز ۳۰ سپتامبر ۲۰۲۰ (۹ مهر ماه) به طور رایگان در اختیار کاربران خود قرار دهد.

لذت استفاده‌ی رایگان از گوگل میت با ۱۰۰ میلیون کاربر روزانه
قرار است عرضه رسمی این سرویس تا اواسط ماه می تکمیل شود و طبق اعلام کمپانی سازنده، نرم افزار گوگل میت روزانه میزبان ۱۰۰ میلیون کاربر از سراسر جهان بوده و از زمان عرضه در ماه ژانویه تا به حال رشد ۳۰ برابری را تجربه کرده است. تمام قابلیت‌های جذابی که اپلیکیشن زوم را به یکی از محبوب ترین نرم افزارهای چت تصویری تبدیل کرده است یعنی امکان برقراری ویدیو کنفرانس با حضور ۱۰۰ شرکت‌کننده، قابلیت زمان‌بندی ملاقات‌های تصویری، قابلیت به‌اشتراک‌گذاری نمایشگر که برای برگزاری کوییز و امتحانات آنلاین ایده‌آل است، حالا در گوگل Meet نیز وجود خواهند داشت.

امنیت سرویس ویدیو کنفرانس گوگل فوق بسیار بالاست
از حیث امنیت و حفاظت از حریم خصوصی کاربران، گوگل همواره در نرم‌افزارهای خود ترفندهای ویژه‌ای را به کار گرفته است و حالا با توجه به انتقاداتی که نسبت به امنیت پلتفرم زوم منتشر شده، گوگل میت قرار است سرویس به مراتب امن‌تری باشد. تمام محتوای این سرویس چه هنگام انتقال به مقصد و چه زمانی که داخل گوگل درایو ذخیره می‌شوند، به طور رمزگذاری شده آرشیو خواهند شد. نام کاربری و رمزهای عبور نیز به طور رمزگذاری شده شامل اعداد و حروف بسیار پیچیده خواهند بود و میزبان ویدئو کنفرانس از کنترل‌های پیشرفته برای جلوگیری از اسپم و حملات سایبری برخوردار خواهد بود.

نرم افزار چت تصویری گوگل میت در نسخه رایگان دارای یک محدودیت ۶۰ دقیقه‌ای بود، اما حالا تا پایان سپتامبر، این محدودیت برداشته شده است و شما می‌توانید طور مثال مجموعه‌ای از فیلم‌های سینمایی را در یک ماراتون ۲۴ ساعته به همراه دوستانتان تماشا کنید.

اخیرا گوگل قابلیت‌های بسیاری را به این سرویس اضافه کرده که بارها توسط کاربران درخواست شده بود و امکاناتی نظیر یک نمای ۱۶ قسمتی از افراد بر روی نمایشگر، قابلیت به‌اشتراک‌گذاری یک تب به‌خصوص از مرورگر کروم به جای کل دسکتاپ، قابلیت مخصوص برقراری ارتباط در نور کم مبتنی بر هوش مصنوعی که باعث می‌شود ویدیوهای شما حتی در شرایط نوری کم نیز بهتر به نظر برسند و البته قابلیت حذف نویزهای محیطی برای برقراری تماس بهتر در محیط های شلوغ از جمله آنها هستند.

چگونه از چت تصویری Google Meet استفاده کنیم؟
تنها چیزی که در حال حاضر برای استفاده از این سرویس نیاز دارید، یک اکانت گوگل است. از طریق مرورگرهای دسکتاپ و یا نرم افزارهای آی او اس و اندروید بدون نیاز به نصب هیچ گونه پلاگین جداگانه می‌توان از سرویس ویدیو کنفرانس گوگل استفاده کرد و همین هم طبق گفته کمپانی سازنده باعث افزایش امنیت آن شده است.

برای آزمایش چت تصویری گوگل میت کافی است به این لینک در وب‌سایت گوگل بروید. علاوه بر کاربران خانگی، گوگل قابلیت‌های ویژه‌ای نیز برای مشتریان پلن‌های حرفه‌ای گوگل میت که پکیج‌های پیشرفته‌‌تر را خریداری کرد‌ه‌اند، عرضه خواهد کرد. برای این دسته از کاربران، پکیج G Suite عرضه خواهد شد که قابلیت‌هایی نظیر شماره‌گیری تلفن و برقراری ویدئو کنفرانس در ابعاد بسیار گسترده را امکان‌پذیر می‌کند؛ البته این پکیح نیز تا پایان سپتامبر برای تمام کاربران رایگان است.

پاسخی ارسال کنید

*

*

هجده + 1 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!