سگ‌هایی که می‌توانند بیماران مبتلا به کروناویروس را شناسایی کنند

توریست مالزی – در انگلستان به سگ‌ها آموزش می‌دهند که مبتلایان به کروناویروس را با استفاده از بو شناسایی کنند. به گزارش اسپوتنیک، متخصصان دانشگاه دورام و دانشکده بهداشت...
توریست مالزی – در انگلستان به سگ‌ها آموزش می‌دهند که مبتلایان به کروناویروس را با استفاده از بو شناسایی کنند.

به گزارش اسپوتنیک، متخصصان دانشگاه دورام و دانشکده بهداشت و پزشکی گرمسیری لندن در یک مطالعه پیشنهادی از طرف موسسه خیریه سگ‌های تشخیص پزشکی (Medical Detection Dogs) شرکت کردند تا سگ‌هایی که پیش از این در این موسسه تربیت شده بودند و به آنها آموزش داده بودند که چگونه اشخاص مبتلا به بیماری‌هایی از جمله مالاریا، برخی از سرطان‌ها و عفونت‌های باکتریایی دیگر را با استفاده از بو تشخیص دهند، با هدف شناسایی افراد فاقد علائم بیماری که باید تست کرونا دهند را تا شش هفته آینده آموزش داده و مورد آزمون قرار می‌دهند.

کلاری گیوست، بنیانگذار موسسه خیریه سگ‌های تشخیص پزشکی گفت: «در اصل، ما اطمینان داریم که سگ‌ها می‌توانند افراد مبتلا به کووید ۱۹ را تشخیص دهند؛ و تلاش ما برای پیدا کردن راهی است که این امکان را به ما بدهد که با خیال آسوده سگ‌ها با استفاده از روش بو کشیدن و حس بویایی بیماران مبتلا به کروناویروس را شناسایی کنند.»

کاربران بسیاری ضمن تحسین این ایده، سگ‌ها را موجودات شگفت‌‌انگیز و دوست‌داشتنی می‌خوانند و در واکنش به این خبر نظرات متفاوتی را عنوان می‌کنند. این کاربران با بیان اینکه سگ‌ها موجودات بی‌نظیر و فوق‌العاده‌ای هستند معتقدند آنها بدون شک این توانایی را خواهند داشت همانطور که خود را در موارد بسیار ثابت کرده‌اند و تنها نیاز به آموزش دارند که به زودی خبر مهارت سگ‌ها در تشخیص مبتلایان بدون نشانه کرونا نیز منتشر خواهد شد.

گروهی از کاربران معتقدند اگر چنین اتفاقی صورت پذیرد یقینا از مشکلاتی که کروناویروس ایجاد کرده است کاسته خواهد شد و ضمن اینکه افراد بیمار تشخیص داده می‌شوند و جهت درمان به مراکز درمانی منتقل می‌شوند شانس بهبودی آنان نیز بسیار بالاتر خواهد بود چراکه اقدامات پیشگیرانه قبل از شدت یافتن بیماری صورت خواهد گرفت. علاوه بر این از نگرانی و ترس سایر مردم برای حضور در جامعه کاسته می‌شود و امکان اینکه جوامع سریع‌تر به حالت عادی برگردند بیشتر خواهد بود.

پاسخی ارسال کنید

*

*

پنج × 1 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!