شاهول: من نگفتم که رفتن به آرایشگاه‌های غیر مسلمان حرام است

توریست مالزی – استاد مذهبی شاهول حمید سینی محمد که با هیاهویی علیه سخنانش در مورد حرام بودن آرایشگاه‌های نامسلمان روبرو شده، کاربرد واژه‌ی حرام در سخنان خود را...
توریست مالزی – استاد مذهبی شاهول حمید سینی محمد که با هیاهویی علیه سخنانش در مورد حرام بودن آرایشگاه‌های نامسلمان روبرو شده، کاربرد واژه‌ی حرام در سخنان خود را انکار کرد. این در حالی است سخنان ضبط شده‌ی او در یک ویدیو منتشر شده است.
شاهول گفت: در ویدیویی که چند سال پیش از من منتشر شده، به پرسشی در باره‌ی رفتن مردان مسلمان به آرایشگاه‌های زنان کافر پاسخ داده ام. اگر ویدیو را به دقت تماشا کنید، من فقط گفته‌ام اگرچه دلیلی برپایه‌ی قرآن و احادیث برای ممنوعیت آراستن مو توسط دیگری وجود ندارد، بهتر است به آرایشگاه‌های مسلمان بروید تا از نظر اقتصادی به آنان کمک کنید.
وی همچنین اعلام کرد شکایتی را علیه پرتال آنلاینی که ادعا کرده او از کلمه حرام استفاده کرده، به پلیس ارائه کرده است.
در ویدیوی یادشده، شاهول به مسلمان گفته به آرایشگاه‌های نامسلمان نروند و کودکانشان را به مدارس نامسلمان نفرستند و آنان را ازکاربرد عبارت “Happy Birthday” و حتی “Hello” منع کرده است.
او همچنین به زنان مسلمان گفته است که نباید به آرایشگاه‌های نامسلمان بروند زیرا موی آنها که “عورت” محسوب می‌شود نباید در معرض دید نامسلمانان قرار گیرد حتی اگر آنان زن باشند.
شاهول ادعا کرده که پس از ماجرای لباس‌شویی جوهور که از پذیرفتن لباس نامسلمانان خودداری کرده بود و با اعتراض سلطان جوهور روبرو شده بود، عده‌ای در حال بهره‌جویی از این موقعیت هستند تا با استفاده از سخنان چند سال پیش وی، جنجال‌آفرینی کنند.
داتوک عبدوالمالک ابوالکاظم، رئیس کمیته مذهبی ایالتی گفت: سخنان شاهول، پوچ، بی‌معنی و بیهوده بوده است. این حرفها از کسی مانند او که دانش‌آموخته است، منزجرکننده است.
او از مردم پنانگ خواست تا حرف‌های شاهول را نشنیده بگیرند و در کنار یکدیگر و با یکدیگر کار و زندگی کنند تا به صلح، آرامش و موفقیت بیشتری دست یابند.
وی افزود: دولت ایالتی نه تنها این سخنان پوچ را تحمل نخواهد کرد، بلکه در جهت انتشار عقلانیت و آموزه‌های واقعی اسلام تلاش خواهد کرد. آموزه‌هایی که عشق، احترام و همدلی را تشویق می‌کند.
دکتر وان سلیم وان محد نور، مفتی پنانگ نیز با درخواست از واعظان مذهبی در کاربرد دقیق واژه‌ها گفت: واژه‌هایی مانند کافر یا مانند آن ممکن است موجب رنجش پیروان سایر ادیان شود. باید از این که آنان برداشت بدی از اسلام داشته باشند یا تعالیم اسلامی را ناپذیرفتنی قلمداد کنند، جلوگیری کرد.

پاسخی ارسال کنید

*

*

5 × یک =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!