شرکت ملی هواپیمایی مالزی در انتظار تعطیلی یا فروش

توریست مالزی – دولت مالزی قرار است با توجه به اینکه شرکت ملی هواپیمایی مالزی در سال های اخیر با دو سانحه هوایی دلخراش روبه رو بوده ، بزودی...
توریست مالزی – دولت مالزی قرار است با توجه به اینکه شرکت ملی هواپیمایی مالزی در سال های اخیر با دو سانحه هوایی دلخراش روبه رو بوده ، بزودی پس از اتمام مراحل بررسی در مورد سرنوشت و فعالیت آتی شرکت هواپیمایی ملی (مالزی) تصمیم گیری و اعلام نظر کند که دراین تصمیم گیری با فروش ، بسته شدن و یا سرمایه گذاری مجدد دولت روبه رو خواهد شد.
به گزارش ایرنا ماهاتیر محمد پس از شرکت در جلسه مجلس نمایندگان این کشور در گفت وگو با خبرنگاران پارلمانی گفت که این موضوع بسیار سخت است که شرکت ملی هواپیمایی این کشوربسته شود ، با این وجود ما در حال مطالعه و تحقیق هستیم تا بدانیم که آیا باید این شرکت را تعطیل کنیم ، آن را فروخته و یا اینکه آیا سرمایه گذاری های جدیدی دراین سیستم انجام دهیم. همه اینها برای حکومت تعیین می شود. ما ناگزیریم که به زودی در مورد یکی از این سه راه حل تصمیم گیری کنیم.
دو سانحه دلخراش هوایی در سال های اخیر که منجر به مفقود شدن یک هواپیما در اقیانوس هند و سقوط هواپیمای دیگر در اوکراین ضربه شدیدی به فعالیت اقتصادی شرکت ملی هواپیمایی مالزی زده است.
دولت مالزی از سال ۲۰۱۴ با تزریق سرمایه گذاری صندوق سرمایه گذاری خزانه ملی درصدد بوده که سقوط و ورشکستگی این شرکت جلوگیری کند.
صندوق خزانه دولت مالزی اعلام کرده که شرکت ملی هواپیمایی این کشور نیاز به سرمایه گذاری ۶ میلیارد رینگیتی (۱.۵ میلیارد دلار) برای احیای اقتصادی و استفاده از تجهیزات پیشرفته برای رسیدن به سود آوری است.
تاکنون مسئولان شرکت ملی هواپیمایی مالزی دراین زمینه اظهار نظر رسانه ای نداشته اند.
این شرکت همچنین هیچ هواپیمای بزرگ بوئینگ ۷۳۷ را دراختیار ندارد و انتظار می رود نخستین مدل ها دراین زمینه در سال ۲۰۲۰ میلادی ( سال آینده ) دریافت کند.
عزمین علی وزیر امور اقتصاد دولت مالزی نیز دراین زمینه توضیح داد که تصمیم گیری دولت در مورد سرنوشت فعالیت این شرکت هوایی به این دلیل انجام می شود که خواستار حفظ امنیت کامل مسافران است.
شرکت ملی هواپیمایی اندونزی تاکنون دو سانحه هوایی دلخراش را به طور پیاپی در یکسال متحمل شده است.
درنخستین سانحه هوایی، پرواز ‘ام اچ ۳۷۰’ به مقصد کوالالامپور- پکن در روز ۸ مارس ۲۰۱۴ (۱۷اسفند ۹۲) ، کمی بعد از خروج از پایتخت مالزی در مسیرش از کوالالامپور به مقصد پکن ناپدید شد تا یکی از بزرگترین رازهای تاریخ هوانوردی را درجهان رقم بزند.
حدود ۳ سال پیش استرالیا، چین و مالزی پس از اقدامات گسترده اما ناموفق و صرف حدود بیش از ۱۴۰میلیون دلار هزینه اعلام کردند که به عملیات جستجوی این هواپیما پایان دادند.
درسانحه دیگر نیز یک فروند هواپیمای بوئینگ خطوط هوایی مالزی۱۷ ژوئیه ۲۰۱۴ ( ۲۶ تیر۱۳۹۳) زمانی که از آمستردام هلند به مقصد کوالالامپور در پرواز بود، در منطقه ای مرزی در شرق اوکراین که درگیر جنگ بود، در نزدیکی مرز روسیه سقوط کرد و تمام ۲۸۹ نفر مسافران و خدمه آن که از ملیت های مختلف از جمله مالزی، هلند، استرالیا، اندونزی، انگلستان، آلمان، بلژیک، فیلیپین، کانادا و نیوزیلند بودند، کشته شدند.

پاسخی ارسال کنید

*

*

یک × 2 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!