شطرنج باز جوان ایرانی قهرمان جهان شد

توریست مالزی – پرهام مقصودلو، استاد بزرگ شطرنج که به نمایندگی از ایران در رقابت های جوانان جهان در ترکیه شرکت کرده بود با کسب عنوان قهرمانی به موفقیت...
توریست مالزی – پرهام مقصودلو، استاد بزرگ شطرنج که به نمایندگی از ایران در رقابت های جوانان جهان در ترکیه شرکت کرده بود با کسب عنوان قهرمانی به موفقیت تاریخی را برای کشورش رقم زد.
به گزارش یورونیوز، قهرمانی مقصودلو در حالی بدست آمد که وی در پایان دور دهم و ماقبل پایانی این رقابت ها موفق شد ماکسیم واوولین، نماینده کشور روسیه را از پیش رو برداشت. این شطرنج باز جوان که به عنوان یکی از نمایندگان ایران در مسابقات شرکت کرده بود پیش از دور دهم با هشت برد، یک تساوی و کسب ۸.۵ امتیاز جایگاه نخست را برای خود رزرو کرده بود.
علیرضا فیروزجا، محمد امین طباطبایی و شاهین لرپرزنگنه، سه نماینده دیگر ایران پیش از آغاز رقابت های دور دهم به ترتیب در رتبه سیزده، چهارده و سی ام قرار گرفته بودند. بدین ترتیب مقصودلو یک دور مانده تا پایان این مسابقات پیروزی دیگری به اندوخته خود افزود و با کسب ۹.۵ امتیاز قهرمانی خود را مسجل کرد. این درحالیست که وی با تساوی در مسابقه ماقبل پایانی نیز می توانست عنوان قهرمانی را از آن خود کند.
این نخستین عنوان قهرمانی تاریخ شطرنج ایران در رقابت های جوانان جهان است که می تواند امیدواری زیادی را برای کسب عنوانی مشابه در رده بزرگسالان نیز زنده کند.
پرهام مقصودلو مرداد ۱۳۷۹ در شهر گنبد کاووس متولد شد و در سن پانزده سالگی به عنوان استاد بزرگ شطرنج دست یافت.

پاسخی ارسال کنید

*

*

هجده − شش =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!