شمار قربانیان بیماری مرموز مرتبط با سیگار الکترونیک در آمریکا به ۱۸ نفر رسید

توریست مالزی – مقامات بهداشتی آمریکا می‌گویند مرگ دست کم هجده نفر و ابتلای بیش از هزار نفر دیگر به یک بیماری مرموز ریوی را مربوط به سیگار الکترونیک...
توریست مالزی – مقامات بهداشتی آمریکا می‌گویند مرگ دست کم هجده نفر و ابتلای بیش از هزار نفر دیگر به یک بیماری مرموز ریوی را مربوط به سیگار الکترونیک می‌دانند.
لبه گزارش بی بی سی، به گفته مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا این آمار از هفته گذشته ٢۵ درصد بیشتر است و انتظار می‌رود افزایش موارد آن ادامه یابد.
پزشکان هنوز نتوانسته‌اند علل این بیماری را تشخیص دهند که علائمش درد قفسه سینه، خستگی و تنگی نفس است.
اختلال ناشی از ویپ (سیگار الکترونیک) در ۴۸ ایالت آمریکا تایید شده است و مرگ ناشی از آن در ۱۵ ایالت گزارش شده است. میانگین سنی افرادی که فوت کرده‌اند نزدیک به ۵۰ سال بوده، جوانترین قربانی بیش از ۲۰ و پیرترین آنها بالای ۷۰ سال سن داشته‌اند.
محققان این عارضه را به ماده یا ترکیبی از مواد مرتبط نکرده‌اند اما می‌گویند روغن‌های ویپ (سیگار الکترونیک) که حاوی تتراهیدروکانابینول (تی‌اچ‌سی) هستند خطر زیادی دارند. تتراهیدروکانابینول (تی‌اچ‌سی) ماده اصلی موجود در شاه‌دانه است.
ماه گذشته مرکز کنترل و پیشگیری بیماری آمریکا به مردم توصیه کرد از کشیدن سیگارهای الکترونیک خودداری کنند، صرف نظر از این که حاوی نیکوتین یا تی‌اچ‌سی هستند یا نه.
برخی ایالات آمریکا تا شناخت بهتر عوارض سیگار الکترونیک برای سلامتی، برای ممنوعیت کامل آن اقدام کرده‌اند.
دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا نیز ماه گذشته گفت ویپ یک مشکل جدید بویژه برای کودکان است.
دولت آقای ترامپ قصد دارد برای کاهش جذابیت سیگارهای الکترونیک در بین جوانان، سیگارهای الکترونیک با طعم میوه را از بازار جمع کند مگر اینکه به تایید سازمان غذا و داروی آمریکا رسیده باشند.

پاسخی ارسال کنید

*

*

نوزده − 19 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!