شهری که ۱۵ روز مرکز اجرای موسیقی می‌شود

توریست مالزی- شهری در ایتالیا هر سال میزبان فستیوال موسیقی خیابانی است و در این زمان، تمام شهر به مرکز اجرای موسیقی تبدیل می‌شود. امیر شریف‌پور، هنرمندی ایرانی است به‌عنوان...
توریست مالزی- شهری در ایتالیا هر سال میزبان فستیوال موسیقی خیابانی است و در این زمان، تمام شهر به مرکز اجرای موسیقی تبدیل می‌شود. امیر شریف‌پور، هنرمندی ایرانی است به‌عنوان طراح صحنه کنسرت در ایتالیا فعالیت می‌کند. او با بیان این‌که موسیقی خیابانی جای خود را در ایتالیا پیدا کرده است، اظهار کرد: من در شهر «فِرارا» زندگی می‌کنم. در این شهر حدود ۲۹ یا ۳۰ سال است که فستیوال موسیقی «باسکرز» برگزار و در آن به موسیقی خیابانی پرداخته می‌شود.

او ادامه داد: این فستیوال در ماه آگوست (مردادماه) به مدت ۱۵ روز برگزار می‌شود و گروه‌های خوبی از سراسر دنیا در آن شرکت می‌کنند؛ به شکلی که تمام شهر به سالن کنسرت تبدیل می‌شود.

شریف‌پور گفت: این شهر، ۱۵۰ هزار نفر جمعیت دارد، اما در دوران این جشنواره، نزدیک به یک میلیون نفر بازدیدکننده دارد. این فستیوال فرصت‌های خوبی را برای ارائه هنرهای مختلف ایجاد می‌کند. بازدیدکنندگان نیز می‌توانند سازهای عجیب و غریبی را ببینند که تا به حال ندیده‌اند.

او با بیان این‌که این فستیوال، یک کار از پیش برنامه‌ریزی شده است، اظهار کرد: در فعالیت‌های برنامه‌ریزی‌نشده هر کسی می‌تواند سازش را بردارد و در کنار خیابان بنوازد. به‌عنوان مثال، در ایرلند خیابانی وجود دارد که هر کسی بخواهد می‌تواند به آنجا برود و موسیقی خود را ارائه کند و مردم نیز به آن‌ها کمک می‌کنند. بسیاری از جوان‌هایی که دوست دارند به آن منطقه سفر کنند، از این طریق می‌توانند تا حدودی، هزینه‌های خود را درآورند.

این فعال هنری درباره حمایت‌های دولتی از موسیقی خیابانی در ایتالیا نیز توضیح داد: برای این فستیوال‌ها، بودجه‌هایی در نظر گرفته می‌شود. شهرداری خیلی از موسیقی حمایت می‌کند، اسپانسرهای خصوصی نیز هستند و سعی می‌کنند کار را پیش ببرند تا دچار رکود نشود.

شریف‌پور اضافه کرد: موسیقی، قدرت خاصی دارد و با زبان خودش، همه را به یکدیگر وصل و آن‌ها را یکی می‌کند. بنابراین بهترین وسیله برای پیوند مردم به یکدیگر است.

منبع: ایسنا

پاسخی ارسال کنید

*

*

دو × یک =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!