صرافی‌ها: دلار نداریم!

توریست مالزی – دوشنبه نه در بازار آزاد و نه صرافی‌ها در میدان فردوسی تهران دلار یافت نمی‌شد. صرافی‌های رسمی نیز تنها با مجوز صرافی دلار را به قیمت ۴۷۹۰...

توریست مالزی – دوشنبه نه در بازار آزاد و نه صرافی‌ها در میدان فردوسی تهران دلار یافت نمی‌شد. صرافی‌های رسمی نیز تنها با مجوز صرافی دلار را به قیمت ۴۷۹۰ تومان به فروش می‌رساندند.






خبرگزاری ایسنا: امروز در میدان فردوسی تهران هیچ یک از صرافی‌ها به مردم عادی و یا مسافر حتی با ارائه پاسپورت یا ویزا، دلار یا یورو نمی‌فروختند. این در حالی بود که بازارسازان میدان فردوسی که در اطراف این میدان ارزهای خارجی در دست دارند، دلار را ۴۸۰۰ تومان به فروش می‌رسانند. البته تعداد زیادی از همین افراد نیز دلاری برای فروش نداشتند.

صرافی‌های یکی از بانک‌ها در پایین‌تر از میدان فردوسی فقط به افرادی که مجوز صرافی گرفته‌اند، دلار به قیمت ۴۷۹۰ تومان می‌فروخت. جلوی در این صرافی حجم زیادی از افرادی که برای خرید دلار و یورو صف کشیده بودند، دیده می‌شد. تعدادی از صراف‌ها نیز از نبود دلار برای عرضه گلایه داشتند.

همچنین افرادی که در میدان فردوسی کیف به دست ارزهای خارجی می‌فروختند، یورو را ۵۹۰۰ تومان برای فروش قیمت‌گذاری کرده‌ بودند. تابلوی صرافی‌های اطراف میدان فردوسی قیمت فروش دلار آمریکا را ۴۸۰۰ تومان و قیمت خرید را ۴۷۹۰ تومان نشان می‌داد. البته تمام این صرافی‌ها همانطور که گفته شد، نه دلاری برای فروش داشتند و نه یورو.

قیمت خرید یورو در تابلوی صرافی‌ها ۵۷۸۴ تومان و قیمت فروش آن ۵۷۹۹ تومان بود. همچنین پوند انگلیس ۶۷۰۰ تومان برای خرید و ۶۸۵۰ تومان برای فروش قیمت‌گذاری شده بود. صرافی‌های میدان فردوسی در پاسخ به اینکه چرا دلار یا یورو عرضه نمی‌کنند، تنها یک کلمه جواب می‌دادند: نداریم.

همچنین قیمت سکه بهار آزادی طرح جدید در تابلوی صرافی‌ها برای فروش یک میلیون و ۶۰۵ هزار تومان و برای خرید یک میلیون و ۵۷۵ هزار تومان قیمت‌گذاری شده است. همچنین قیمت سکه نیم‌بهار آزادی ۷۷۵ هزار تومان و قیمت ربع سکه ۵۰۰ هزار تومان (قیمت فروش) بود. همچنین قیمت خرید نیم‌بهار ۷۵۰ هزار و قیمت خرید سکه ربع بهار آزادی در تابلو ۴۷۰ هزار تومان بود.


پاسخی ارسال کنید

*

*

18 + 17 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!