صندلی هایی در رزرو ارواح در مالزی

توریست مالزی – چند سال پیش در یک بازدید خاص از یک دهکده کوچک نزدیک به پناهگاه کوالا گلا در پراک ، یک اپرای چینی را در محوطه یک...
توریست مالزی – چند سال پیش در یک بازدید خاص از یک دهکده کوچک نزدیک به پناهگاه کوالا گلا در پراک ، یک اپرای چینی را در محوطه یک معبد بزرگ تائوئیستی پیدا کردیم. از آنجا که این اجراها برای عموم آزاد است ، ما بی خبر از همه جا در ردیف جلو نشستیم. بعد از چند لحظه کوتاه ، روستاییان شروع به پر کردن صندلی های ردیف عقب کردنددر این فکر بودیم که چرا هیچ کس چند ردیف جلو را انتخاب نکرد و ما با خوشحالی در ردیف جلو نشسته ایم که ظاهرا بهترین صندلی های مراسم هستند . اما اندکی نگذشت که متوجه شدیم صندلی هایی که ما بر روی آن نشستیم برای “ارواح بازدیدکننده” رزرو شده اند و ما جای آن ها را اشغال کرده ایم!!

جشنواره روح گرسنه
مالزی کشوری زیبا با فرهنگ و آداب و رسوم مختلف است. هرساله گردشگران زیادی به وسیله تور مالزی رهسپار این سرزمین زیبا می شوند. همچنین جشن ها و فستیوال های مختلفی در این کشور برگزار می شود که هرکدام در نوع خود حیرت انگیز است. یکی از این فستیوال ها فستیوال روح گرسنه است. اگر در زمان برگزاری این کشور به مالزی و سنگاپور سفر کنید می توانید غذاها و نوشیدنی هایی را در کنار خیابان ببینید که مردم برای ارواح تدارک دیده اند تا از عذاب و خشم آن ها به دور باشند.

روز شبح چه روزی است؟
فستیوال روح گرسنه در پانزدهمین روز از هفتمین ماه تقویم قمری چین ،(با نام روز شبح) برگزار می شود. که در آن ارواح، از قلمرو خود بیرون می آیند. این اعتقاد وجود دارد که در طول جشنواره شبح گذشتگان از زندگان بازدید می کنند.

در روز پانزدهم درهای قلمروهای بهشت ، جهنم و قلمرو زندگی همگی باز هستند و هم تائوئیست ها و هم بودایی ها آیین هایی را باید انجام دهند تا روح گذشتگانشان از رنج و عذاب رهایی پیدا کند. در این ماه ادای احترام فرزندان به گذشتگان بیش از پیش می شود.

وعده های غذایی مفصل برای هر یک از درگذشتگان خانواده سرو می شود گویی که هنوز زنده هستند و به غذا احتیاج دارند . همچنین مردم معتقدند با باز شدن در جهنم ارواحی که در عذاب هستند نیز به شهر می آینداین ارواح مورد احترام فرزندان خود قرار نگرفته اند و فراموش شده اند. خانواده ها همچنین به این ارواح سرگردان ادای احترام می کنند تا این روح های بی خانمان به زندگی آنها هجوم نبرند و بدبختی به بار نیاورند. مردم مقداری غذا را در سفره قرار می دهند تا ارواح را خوشحال کنند و از بدشانسی دور شوند.

در ادامه مراسم فانوس های شکل لوتوس روشن شده و در رودخانه ها و در دریاها قرار می گیرند تا به صورت نمادین روح های گمشده را به سمت آخرت هدایت کنند.

منبغ: تبریز بیدار

پاسخی ارسال کنید

*

*

بیست − 5 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!