طبیعت زیبای مالزی

توریست مالزی – مالزی طبیعتی نفس‌گیر، جنگل‌های بارانی انبوه، سواحل بکر و رشته‌کوه‌های تماشایی را در خود جای داده است. در کشوری با این همه جاذبه طبیعی حیف است...
توریست مالزی – مالزی طبیعتی نفس‌گیر، جنگل‌های بارانی انبوه، سواحل بکر و رشته‌کوه‌های تماشایی را در خود جای داده است. در کشوری با این همه جاذبه طبیعی حیف است که به دل طبیعت نزنیم و مسیرهای دیدنی و تماشایی‌اش را پیاده‌روی نکنیم. همه مسیرهای طبیعت گردی چشم‌اندازها و مناظری خیره‌کننده دارند که گردشگران به شوق دیدنشان مدت‌ها این مسیرها را می‌روند و می‌روند تا از طبیعت‌گردی بی‌نظیر لذت ببرند.

مسیر تپه بوکیت تابور
هم راه غربی و هم راه شرقی بالا رفتن از تپه بوکیت تابور مسیرهایی عالی برای طبیعت‌گردی هستند. این تپه زیبا که از شهر کوالالامپور هم دیده می‌شود در آخر هفته‌ها پر از گردشگران و محلی‌هایی می‌شود که به شوق دیدن طلوع و غروب خورشید بر فراز شهر خودشان را به این قله می‌رسانند. در نزدیکی این قله یک منطقه حفاظت‌شده هم وجود دارد که می‌توانید از آن هم دیدن کنید.

مسیر درختان کاج
به گزارش سفر باتو، مسیر درختان کاج به دور دو تپه «پاین تری» و و تپه «رودو» کشیده شده، در قسمتی از مسیر پله‌هایی ساخته شده که برای بالارفتن می‌توانید از آن‌ها کمک بگیرید و همان‌طور که بالا می‌روید محو تماشای مناظر جذاب اطراف باشید. برای رسیدن به بالاترین نقطه حدود ۳ ساعت پیاده روی در پیش رو دارید.

ساحل میمون
این ساحل که به دلیل ماکاک‌هایی که در آن زندگی می‌کنند به ساحل میمون معروف است در پارک ملی پنانگ قرار دارد و هم با قایق و هم با پای پیاده می‌توانید خودتان را به اینجا برسانید. مسیر پیاده روی و طبیعت‌گردی در کنار این ساحل حدود ۳٫۵ کیلومتر است و رفتنش معمولا حدود ۲ ساعت طول می‌کشد. پیشنهاد می‌کنیم حتما یک شب را در کنار ساحل بگذرانید چون خیلی‌ها در اینجا کمپ می‌زنند و شب را با صدای امواج دریا به صبح می‌رسانند.

مسیر جنگل بوکیت ناناس
این جنگل که در قلب شهر کوالالامپور در پای برج این شهر قرار دارد آخرین ریه سبز به جای مانده در شهر است که به گردشگران طبیعت‌دوست این فرصت را می‌دهد تا بدون خارج شدن از شهر از بودن در قلب جنگل‌های استوایی لذت ببرند. این جنگل حفاظت شده چندین و چند مسیر ویژه برای پیاده‌روی و دویدن دارد که طبیعت‌گردی را برایتان آسان‌تر می‌کند.

گونونگ کینابالو
بالا رفتن از کوه گونونگ که بلندترین کوه مالزی و سومین کوه بلند جنوب شرقی آسیاست چیزی است که در همه طبیعت‌گردی‌های مالزی به شما پیشنهاد می‌شود. پارک ملی کینابالو که در لیست یونسکو به ثبت رسیده کوه را به احاطه خود در آورده و زیبایی‌اش را دوچندان کرده است. فتح این قله چالش‌های زیادی دارد و معمولا بالارفتن و پایین آمدن از آن دو روز کامل زمان می‌خواهد.

پارک پروانه کوالالامپور
یک مجموعه حیرت‌انگیز که بیشتر از ۶ هزار تا پروانه از ۱۲۰ گونه. پارک پروانه همچنین بیش از ۱۵ هزار گیاه و گونه‌های گیاهی گوناگون برای بازآفرینی فضای جنگل‌های بارانی را شامل می‌شود. برخی از پروانه‌های رنگین‌کمانی که در قفس‌ها پرواز می‌کنن مثل هیولا بزرگ هستند. گالری حشرات هم بخشی دیگه از مجموعه است، جایی که از هیبت هزارپاها و عنکبوت‌های مالزیایی به لرزه می‌افتید.

غار میمونها
این مکان از آن مکان‌های مقدس هندوهاست با پله‌های بسیار و منظره زیبا با یه مجسمه بزرگ از الهه‌ای هندو و چند معبد کوچک. این غار که در شمال شهر کوالالامپور و حدود ۱۱ کیلومتری از مرکزش فاصله دارد. اگه توان بالا رفتن از ۲۷۲ پله را دارید و به دنبال بازدید از یک معبد تمام‌عیار هندی هستید این‌جا یه انتخاب عالی است، به محض ورود به غار،میمون‌ها از شما استقبال می‌کنند! نترسید! دنبال هر نوع خوراکی اعم از بادام زمینی و موز هستند که می‌توانید برای آنها از مغازه‌های پایین پله‌ها بخرید!

باغ دریاچه‌ای کوالالامپور
این باغ حفاظت شده، در اطراف ۲ دریاچه ساخته شده که چشم‌اندازی از غنچه‌های مناطق گرمسیری دارد. درختان و بوته‌های تزئینی با مجسمه‌ها، درختان مردابی باشکوه و پارک‌های جالب و دیدنی دارد.
کامرون سرزمینی گسترده است که در ارتفاع ۱۵۰۰ متری بالای سطح دریا قرار دارد و نام خود را از پیمایش‌گر انگلیسی ویلیام کامرون به ارث برده که این سرزمین را در سال ۱۸۸۵ کشف کرد. بزرگ‌ترین مزارع چای مالزی در این منطقه قرار دارند و همین مسئله باعث شده که به آن ظاهری کرکی شکل بدهد.
گردشگران زیادی به این منطقه می‌آیند تا از مناظر زیبای این تپه دیدن کنند و از مسیرهای پیاده‌وری آن پایین بیایند. اما ارتفاعات کامرون فقط به این‌خاطر معروف نیست؛ آب‌و‌هوای این ارتفاعات خود یکی از جاذبه‌های گردشگری منطقه است.
دمای هوا در اینجا به ندرت به زیر ۱۰ درجه‌ سانتی‌گراد می‌رسد و بالاترین دمایی که ممکن است در طول سال تجربه کند، ۲۱ درجه‌ سانتی‌گراد است. بنابراین کامرون خنک‌ترین منطقه‌ مالزی و بهترین منطقه برای فرار کردن از آب و هوای گرم و استوایی این کشور است.

پارک ملی تامان نگارا
تامان نگارا با وسعتی بیش از ۴۰۰۰ کیلومتر مربع، ۳ استان مالزی را در بر می‌گیرد. این پارک ملی به دلیل اینکه زیستگاه گونه‌های زیادی از حیوانات در حال انقراض مثل ببر مالایی، میمون مکاک دم‌دراز و فیل آسیایی است، تحت نظارت و مراقبت دقیقی قرار دارد.
منطقه‌ حفاظت‌شده به قدری وسیع است که به سختی می‌توان اثری از این جانوران در آن پیدا کرد؛ اما این امر نباید شما را از رفتن به این پارک ملی منصرف کند، زیرا شگفتی‌های بسیاری در این منطقه انتظار شما را می‌کشند. تماشای پرندگان، گشت و گذار در میان جنگل‌های انبوه و پیاده‌روی‌های شبانه از فعالیت‌های بسیار جذاب و بعضاً ترسناکی هستند که در این منطقه می‌توانید به آن‌ها بپردازید.
همچنین می‌توانید هنگام پیاده‌روی روی پل معلق ۵۳۰ متری، جنگل‌های بارانی را از منظره‌ بالای درختان تماشا کنید.

پاسخی ارسال کنید

*

*

بیست + 6 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!