عراقچی: اروپایی‌ها با تحریم‌های غیر هسته‌ای مرتکب اشتباه می‌شوند

توریست مالزی – عباس عراقچی، معاون وزیر امور خارجه ایران هشدار داده در صورتی که کشورهای اروپایی تحریم‌های غیر هسته‌ای علیه ایران وضع کنند، مرتکب “اشتباه محاسبه بزرگی” می‌شوند. به گزارش بی...





توریست مالزی – عباس عراقچی، معاون وزیر امور خارجه ایران هشدار داده در صورتی که کشورهای اروپایی تحریم‌های غیر هسته‌ای علیه ایران وضع کنند، مرتکب “اشتباه محاسبه بزرگی” می‌شوند.







به گزارش بی بی سی، آقای عراقچی که برای شرکت در جلسه کمیسیون برجام به وین سفر کرده بود، پیش از سفر به تهران در فرودگاه وین به خبرگزاری ایرنا گفت هیچ راهی برای حفظ برجام به جز پایبندی کامل آمریکا و دیگر کشورها به تعهدات خود وجود ندارد.

این اظهارنظر معاون وزارت امور خارجه ایران به دنبال انتشار گزارشی در خبرگزاری رویترز صورت گرفت که در آن گفته شده آلمان، بریتانیا و فرانسه پیشنهاد داده‌اند که اتحادیه اروپا برای فعالیت‌های موشکی و نقش ایران در سوریه تحریم‌هایی را علیه این کشور وضع کند. هنوز این سه کشور در باره این گزارش واکنشی نشان نداده‌اند اما آقای عراقچی گفته است “هرگونه تحریم با هر بهانه‌ای، اگر موجب اعاده تحریم‌های لغو شده قبلی و یا کاهش اثربخشی لغو تحریم‌ها باشد، با سیاست‌های منطبق با برجام همخوانی نخواهد داشت.”

معاون وزیر امور خارجه ایران گفته است چنانچه اعمال تحریم‌های غیرهسته‌‌ای از سوی کشورهای اروپایی “جهت خوشایند رئیس‌جمهوری آمریکا باشد”، (این کشورها) “مرتکب اشتباه محاسبه بزرگی شده و نتایج مستقیم آن را بر برجام و ادامه حیات این توافق خواهند دید.” خبرگزاری رویترز گفته است هدف قدرت‌های اروپایی از تحریم‌های تازه این است که آمریکا را مجاب کنند تا به توافق هسته‌ای با ایران پایبند بماند.

عباس عراقچی، در حاشیه جلسه کمیسیون برجام، دیداری دوجانبه با هیات آمریکایی داشت. او تاکید کرد ایران حاضر به مذاکره مجدد بر سر برجام یا رسیدن به توافقی تکمیلی نیست.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا که بارها مخالفت خود را بر جام اعلام کرده گفته است دیگر حاضر به تعلیق دوره‌ای تحریم‌های ایران در قالب برجام نیست، مگر آنکه اشکالاتی که به گفته او در برجام وجود دارد برطرف شود.

فرانسه، آلمان و بریتانیا خواهان حفظ برجام هستند اما نگرانی‌های خود از برنامه موشکی ایران را اعلام کرده‌اند.


پاسخی ارسال کنید

*

*

3 + دوازده =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!