عزت‌الله انتظامی درگذشت + فیلم

توریست مالزی عزت‌الله انتظامی بازیگر پیشکسوت کشورمان، صبح امروز در سن ۹۴ سالگی دار فانی را وداع گفت و جامعه هنری کشورمان را در بهت و غمی سنگین فرو...
توریست مالزی عزت‌الله انتظامی بازیگر پیشکسوت کشورمان، صبح امروز در سن ۹۴ سالگی دار فانی را وداع گفت و جامعه هنری کشورمان را در بهت و غمی سنگین فرو برد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ عزت‌الله انتظامی بازیگر پیشکسوت کشورمان صبح امروز، بر اثر ایست قلبی دار فانی را وداع گفت. مجید انتظامی فرزند این هنرمند صحت این خبر را تایید کرد.
وی پس از گذراندن دوره تحصیلات مقدماتی، وارد هنرستان صنعتی تهران شد و در رشته برق به تحصیل پرداخت. عزت‌الله انتظامی فعالیت هنری خود را با پیش پرده خوانی در تماشاخانه‌های لاله زار شروع کرد؛ او پس از یک سال به تماشاخانه‌های هنر و فرهنگ تهران رفت. او در سال ۱۳۴۸ با گاو ساخته داریوش مهرجویی وارد عرصه حرفه‌ای سینما شد. انتظامی در نقش مش حسن که در فراق گاو خود می‌نالد با او همذات‌پنداری می‌کند و شرایطی را به وجود می‌آورد که بازی او در فیلم گاو نقطه عطف و تحولی شگرف در تاریخ بازیگری سینمای ایران می‌شود.
بازی‌های او در دیگر آثار مهرجویی همچون آقای هالو، دایره مینا، پستچی، اجاره‌نشین‌ها، هامون و بانو از آثار‌های ماندگار هردو شخص است. عزت الله انتظامی علاوه بر نقش‌آفرینی در آثار داریوش مهرجویی، در فیلم‌های کارگردانان مطرح دیگری چون علی حاتمی و مسعود کیمیایی بازی کرده‌ است.



 

 

پاسخی ارسال کنید

*

*

19 − چهار =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!