عمر راستگوها بیشتر از دروغگوها است؟

توریست مالزی – نتایج یک پژوهش جالب نشان می دهد افرادی که به دروغگویی و تحریف حقایق عادت دارند، عمری کوتاهتر از افراد راستگو دارند، به نظر می رسد...
توریست مالزی – نتایج یک پژوهش جالب نشان می دهد افرادی که به دروغگویی و تحریف حقایق عادت دارند، عمری کوتاهتر از افراد راستگو دارند، به نظر می رسد این مسئله از فشار روانی ناشی از دروغگویی سرچشمه می گیرد.
به گزارش انتخاب، به نظر می رسد راستگویی می تواند مزایایی داشته باشد که تا کنون به آنها پرداخته نشده بود. بر اساس پژوهشهای یک گروه بریتانیایی، افرادی که مرتب دروغ می گویند اغلب با حالاتی مثل عذاب وجوان، تنش، اضطراب و وسواس فکری رو به رو می شوند، تشویش مداوم و نگرانی از افشای دروغگویی از یک طرف و فشار روانی ناشی از افشای دروغ ها از طرف دیگر، اغلب باعث می شود دروغگوها، اعصابی ناآرام تر از راستگوها داشته باشند.
نتایج این بررسی نشان داده که افراد راستگو کمتر دچار اسپاسم عضلانی، مشکلات قلبی و اختلالات گوارش و خواب می شوند. البته این نتایج در مورد افرادی با وزن و سلامت جسمی بهنجار صدق می کند.
ذکر این نکته نیز جالب است که بدانیم افرادی که دروغگویی به سبک زندگی آنها تبدیل شده چندان تاثیری از دروغهای خود نمی گیرند. این نتایج بیشتر در مورد افرادی صادق است که عادت به دروغگویی مکرر ندارند و به دلایلی اخیرا به دروغگویی پناه آورده اند و به بیانی دقیق تر دروغگوهای حرفه ای نیستند.

پاسخی ارسال کنید

*

*

دوازده + 5 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!