عملیات جستجوی هواپیمای MH370 پایان می‌یابد

توریست مالزی – یکی از مقامات مالزی گفت: عملیات جستجوی هواپیمای ناپدید شده پرواز MH370 که توسط یک شرکت آمریکایی در حال انجام است در ماه ژوئن به اتمام...
توریست مالزی – یکی از مقامات مالزی گفت: عملیات جستجوی هواپیمای ناپدید شده پرواز MH370 که توسط یک شرکت آمریکایی در حال انجام است در ماه ژوئن به اتمام می‌رسد.

همزمان با چهارمین سالگرد ناپدید شدن هواپیمای مسافربری مالزی و امید به حلِ این معمای هوانوردی، یکی از مقامات مالزی از اتمام عملیات جستجوی آن تا پایان ماه ژوئن خبر داد.

مقامات مالزی در ماه ژانویه قراردادی را با یک شرکت آمریکایی به منظور جستجوی مجدد سرنخ‌هایی از هواپیمای ناپدید شده منعقد کردند.عملیات جستجوی جدید یک سال پس از آن آغاز شد که جستجوی رسمی این هواپیما در اقیانوس هند توسط مالزی، استرالیا و چین متوقف شده‌ بود.

این شرکت آمریکایی از ۲۲ ژانویه کار خود را آغاز کرده و ۹۰ روز عملیات جستجوی هواپیما را انجام می‌دهد. مقامات مالزی اظهار داشتند که این دوره ۹۰ روزه در یک بازه زمانی طولانی انجام می‌شود زیرا کشتی‌های جستجوگر نیاز دارند در استرالیا سوخت‌گیری کنند و شرایط نامناسب جوی هم می‌تواند فاکتور موثری باشد.

مقامات مالزی اظهار کرده‌اند: احتمال ۸۵ درصدی یافتن بخش‌هایی از لاشه این هواپیما در منطقه جدید جستجو به وسعت ۲۵ هزار کیلومتر مربع وجود دارد.

به نوشته روزنامه گاردین، این هواپیما هشتم مارس سال ۲۰۱۴ با ۲۳۹ سرنشین در مسیر کوالالامپور به پکن ناپدید شد.

منبع: ایسنا

پاسخی ارسال کنید

*

*

سیزده + هشت =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!