عکسی که جوایز جهانی را از آن خود می‌کند

صادق سوری که پیش از این با یک عکس «پرتره» توانست در میان یکی از برندگان جایزه عکاسی«لایکا» قرار بگیرد، با همان عکس توانست رتبه دوم هشتمین دوره جشنواره عکس پرتره «کوالالامپور» را دریافت کند.
صادق سوری که پیش از این با یک عکس «پرتره» توانست در میان یکی از برندگان جایزه عکاسی«لایکا» قرار بگیرد، با همان عکس توانست رتبه دوم هشتمین دوره جشنواره عکس پرتره «کوالالامپور» را دریافت کند.

جشنواره عکس پرتره «کوالالامپور» هر ساله در کشور مالزی برگزار می شود. در هشتمین دوره این جشنواره معتبر عکاسی صادق سوری با عکسی با عنوان «آخرین عکس» توانست جایزه دوم تقدیر ویژه هیات داوران را به دست آورد.

جایزه بین المللی عکس «کوالالامپور» یکی از رخدادهای پیشرو و معتبر در عکاسی پرتره معاصر است. این جایزه از سال ۲۰۰۹ تاسیس شد و به طور ویژه به عکاسی پرتره می پردازد. این جشنواره در هشتمین دوره خود در ۲ موضوع «آزاد» و «سکون، فاصله» برگزار شد.

صادق سوری با عکسی که تصویر دختری را نشان می دهد که جهت ثبت اندازه قد در کانون اصلاح و تربیت ایستاده، توانست در این جشنواره رتبه دوم را کسب کند.

این عکس هنرمند تاکنون جوایز بسیاری را در سطح ملی و بین المللی دریافت کرده است. از جمله اینکه توانست عنوان یکی از ۱۲ عکس برتر جشنواره عکس «لایکا» که هر سال در برلین آلمان برگزار می شود را دریافت کند.2213675

مجموعه عکس «دختران انتظار» این عکاس در سال ۲۰۱۵ جایزه عکس صلح یونیسف را نیز از آن خود کرده است. این مجموعه عکس نیز موفقیت های زیادی داشته است. از جمله اینکه به عنوان بهترین مجموعه عکس در بخش «زندگی معاصر» در جشنواره «پویی» آمریکا شناخته شد.

کسب مدال برنز جشنواره فتو ژورنالیست چین و قرار گرفتن در ردیف ۶۰ مجموعه برتر عکس جوانان زیر ۳۵ سال هانوفر آلمان از دیگر موفقیت های مجموعه عکس «دختران انتظار» صادق سوری است.

مقام دوم جشنواره کوهستان ایران بینالود، نفر اول جشنواره خزر تا خلیج فارس، کسب مدال طلای آساهی شیمبون ژاپن، روبان افتخار فتوژونالیست آمریکا، کسب مدال نورث جرسی آمریکا، کسب مدال نقره اسلوونی، جایزه اول ناصر خسرو و مجموعه عکسی به نام «عروسی در بلوچستان»، تقدیر هیأت داوران جشنواره عکس شید و جوان برتر جشنواره شید و جایزه صلح جهانی یونیسف آلمان ۲۰۱۵ از جمله افتخارات صادق سوی است.2213676

صادق سوری متولد هفتم مرداد ۱۳۶۴ دانش آموخته رشته فیلمسازی از دانشگاه جامع علمی‌و کاربردی زاهدان است.

منبع”مهر نیوز”

پاسخی ارسال کنید

*

*

10 + 14 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!