غذاهای رنگارنگ افطاری در کشورهای آسیایی که باید امتحان کنید

توریست مالزی – سفره افطار مسلمانان مالزی و سنگاپور ترکیبی از انواع غذاهای خوشمزه و متنوع برگرفته از فرهنگ مالایی است. به گزارش کجارو، مسلمانان مالزی و سنگاپور نیز...
توریست مالزی – سفره افطار مسلمانان مالزی و سنگاپور ترکیبی از انواع غذاهای خوشمزه و متنوع برگرفته از فرهنگ مالایی است.
به گزارش کجارو، مسلمانان مالزی و سنگاپور نیز مانند مردم سایر کشورهای مسلمان در تمام طول روز از خوردن و آشامیدن امتناع می‌کنند و در پایان روز روزه خود را با غذاهای سالم و خوشمزه برگرفته از آشپزی سنتی مالایی افطار می‌کنند. حتی در ماه رمضان غذاهای سنتی از اهمیت بیشتری برخوردار می‌شوند.

بوبور لامبوک (Bubur Lambuk)


روزه‌داران مالزی و سنگاپور نیز افطار خود را با غذاهای سبکی مانند سوپ و پوره آغاز می‌کنند و به هیچ عنوان به سراغ غذاهای تند نمی‌روند. بوبور لامیوک یکی از غذاهای سبکی است که در زمان سحر و افطار صرف می‌شود. این سوپ ترکیبی از پوره برنج، سیب‌زمینی شیرین، گوشت، میگو و ادویه جات است. بوبور لامبوک غذای سبک و به‌دلیل عدم استفاده از ادویه‌های تند، زود هضم است و از گذشته طبق رسم به‌صورت رایگان سرو می‌شود.

کتوپات (Ketupat)


کتوپات نوعی دامپلینگ است که برنج داخل پوششی از برگ‌های نخل پخته می‌شود. این پوشش گیاهی قابلیت جذب آب را دارد. البته کتوپات به‌تنهایی سرو نمی‌شود، بلکه در ایام عید پس از خارج کردن پوشش خارجی آن به همراه رندانگ (Rendang، غذای گوشتی پرادویه)، ساتای (Satay، گوشت کبابی به سیخ کشیده شده و چاشنی زده همراه‌با سس) یا سایر غذاهای ویژه عید صرف می‌شود.
برای مالایی‌ها کتوپات یکی از سمبل‌‌های عید فطر محسوب می‌شود و این مسئله ریشه در باورهای مردم جاوه دارد. آن‌‌ها بر این باور هستند که کتوپات نماد ngaku lepat یا اقرار به گناه و بخشیده شدن (ماهیت اصلی ماه رمضان) است.

راملی برگر (Ramly Burgers)


راملی برگر نوعی همبرگر به سبگ مالایی است که در طول ماه رمضان در بازارهای شبانه پاسار مالام تهیه و فروخته می‌شود. این همبرگر با نوع غربی خود دارای وجوه مشترک است، ولی موادی مانند ادویه‌های ویژه مالزی، ورسسترشایر (Worcestershire) و تخم‌مرغ به آن افزوده می‌شود. مقام‌های دولتی سنگاپور شدیدا مخالف راملی‌برگرهای وارداتی هستند و محموله‌ها را در مرزها ضبط می‌کنند و تولیدکنندگان داخلی سعی در عرضه و تأمین تقاضای این غذای محبوب خیابانی دارند.

رندانگ (Rendang)


رندانگ نوعی غذای گوشتی است که از گوشت قرمز، اردک یا مرغ تهیه می‌شود. برای طبخ این غذا گوشت مورد نظر در شیر نارگیل و ادویه‌جات برای ساعت‌های طولانی و به آرامی پخته می‌شود. مدت زمان پخت طولانی باعث غلیظ شدن سس و نرم شدن گوشت می‌شود.

کوئه لاپیس (Kuih Lapis)


کوئه لاپیس نوعی دسر مالایی است که در طول ماه رمضان تهیه می‌شود. این کیک خوشمزه دارای لایه‌های مختلفی است. اگرچه لاپیس متعلق به مالزی است، ولی در سایر کشورهای جنوب شرق آسیا نیز به‌عنوان نماد ماه رمضان تهیه می‌شود.

پاسخی ارسال کنید

*

*

1 × 3 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!