فدراسیون جهانی جودو ایران را به دلیل روبرو نشدن با اسرائیل تعلیق کرد

توریست مالزی – فدراسیون جهانی جودو می‌گوید که مطلع شده که در رقابت‌های قهرمانی جهان، مسئولان ایرانی از سعید ملایی خواسته‌اند به دلیل احتمال رویارویی با ساگی موکی، ورزشکار...
توریست مالزی – فدراسیون جهانی جودو می‌گوید که مطلع شده که در رقابت‌های قهرمانی جهان، مسئولان ایرانی از سعید ملایی خواسته‌اند به دلیل احتمال رویارویی با ساگی موکی، ورزشکار اسرائیلی از مسابقات کنار بکشد
به گزارش بی بی سی، فدراسیون جهانی جودو می‌گوید به دنبال عملکرد ورزشکار ایرانی برای مسابقه ندادن با حریف اسرائیلی در جام جهانی جودو ۲۰۱۹ توکیو، تمام فعالیت‌های جودوی ایران به حالت تعلیق در می‌آید.
این فدراسیون می‌گوید که ۲۸ اوت ۲۰۱۹ مطلع شده است که در آخرین دوره رقابت‌های قهرمانی جهان، مسئولان ایرانی از سعید ملایی، جودوکای وزن ۸۱- کیلوگرم خواسته‌اند که به دلیل احتمال رویارویی با ساگی موکی، ورزشکار اسرائیلی از مسابقات کنار بکشد. این نخستین بار است که ورزش ایران به دلیل طفره رفتن از مسابقه با حریفان اسرائیلی تعلیق می‌شود.
فدراسیون جهانی جودو همچنین گفت که در تاریخ ۸ مه ۲۰۱۸ نامه‌ای با امضای رضا صالحی امیری، رئیس کمیته ملی المپیک ایران و آرش میراسماعیلی، رئیس فدراسیون جودو دریافت کرده است که در این نامه مسئولان ایرانی تاکید کرده‌اند که “به تمام قوانین کمیته بین‌المللی المپیک کاملا پایبند هستند” و در رویکرد این فدراسیون ” هیچ‌گونه تبعیضی” وجود ندارد.
در مسابقات قهرمانی جهان جودو، سعید ملایی به نیمه‌نهایی رسید. او در صورت پیروزی در دیدار نهایی باید در فینال با حریف اسرائیلی مسابقه می‌داد و اگر در دیدار رده‌بندی برنده می‌شد، آن گاه باید روی سکو کنار حریف اسرائیلی می‌ایستاد. آقای ملایی اما هر دو مسابقه‌اش را به حریفان بلژیکی و گرجستانی باخت تا هیچ کدام از این اتفاق‌ها رخ ندهد. اتفاقی که به گفته آقای ملایی به دستور مسئولان ایرانی رخ داد.
مجید زارعیان، سرمربی تیم ملی جودوی ایران اما با متهم کردن فرداسیون جهانی به “ایجاد حاشیه” برای ورزشکار ایرانی گفت: “بنده به عنوان سرمربی تیم ملی کنار سعید ملایی در مسابقات جهانی جودو حضور پیدا کردیم اما یک سری برنامه‌های از پیش تعیین شده باعث شد حواشی برای جودو ایران رخ دهد. از مبارزه سوم به بعد ملایی با مامور امنیتی ویزر(رئیس فدراسیون جهانی جودو) به روی تاتامی می‌رفت، آنها اجازه نمی‎دادند حتی من برای کوچ (هدایت ورزشکار از سوی مربی) در کنار ورزشکارمان باشم.”
این نخستین باری نیست که سعید ملایی برای مبارزه نکردن با حریف اسرائیلی تحت فشار گذاشته می‌شود. در بهمن گذشته در مسابقات پاریس، سعید ملایی، که نفر اول رده‌بندی جهانی جودو در وزن خودش بود، در یک‌چهارم نهایی در کمتر از بیست ثانیه ضربه فنی شد و بازی را به حریفی از قزاقستان واگذار کرد.
در آن زمان، رسانه‌های ایران گزارش دادند که این “شکست مصلحتی” و برای روبرو نشدن با ورزشکار اسرائیلی در دور بعد بوده است. در آن مسابقه آقای ملایی که چهره او هنگام ورود به تاتامی، گرفته و ناراحت به نظر می‌رسید، بر خلاف بازی‌های دیگر تلاش چندانی نکرد و خیلی زود تسلیم حریف شد.
ورزشکاران ایرانی مدت‌هاست که اجازه مبارزه با حریفان اسرائیلی را ندارند. این در حالی است که باخت عمدی در مسابقات ورزشی، نقض مقررات محسوب می‌شود و می‌تواند با جریمه و محرومیت‌های سنگین همراه شود. به همین دلیل به گفته بسیاری از کارشناسان ورزشکاران ایرانی برای عدم مبارزه با حریفان اسرائیلی بدون قبول ریسک محرومیت به ترفند‌های مختلف از قبیل باخت عمدی در مراحل پایین‌تر یا تظاهر به مصدومیت متوسل می‌شوند.

پاسخی ارسال کنید

*

*

دو × دو =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!