فشار جی۷ به روسیه برای روشنگری درباره سقوط هواپیمای مالزی

توریست مالزی – وزرای خارجه کشورهای جی ۷ در چهارمین سال سقوط هواپیمای مالزی، روسیه را فراخواندند تا مسئولیت نقش خود در حادثه سقوط هواپیمای مالزی را بپذیرد. در...
توریست مالزی – وزرای خارجه کشورهای جی ۷ در چهارمین سال سقوط هواپیمای مالزی، روسیه را فراخواندند تا مسئولیت نقش خود در حادثه سقوط هواپیمای مالزی را بپذیرد. در ماه مه سال جاری (۲۰۱۸) بررسی‌های مشترک کارشناسان بین‌المللی تحت نظر هلند به این نتیجه رسید که بوئینگ مالزیایی با سیستم موشکی ارتش روسیه سرنگون شده است. دولت هلند مسکو را رسما مسئول این سقوط و مرگ ۲۹۸ مسافر خواند.
به گزارش دویجه وله، در چهارمین سالگرد سقوط هواپیمای بوئینگ ۷۷۷ مالزی، کشورهای جی ۷ یک بار دیگر روسیه را فراخواندند تا مسئولیت نقش خود در این حادثه را بپذیرد. بوئینگ ۷۷۷ ایرمالزی چهار سال پیش، در بحبوحه جنگ داخلی در شرق اوکراین و هنگام عبور از حریم هوایی اوکراین، مورد اصابت یک موشک واقع شد. همه ۲۹۸ سرنشین هواپیما کشته شدند. ۱۹۹ سرنشین این هواپیما هلندی بودند و ۳۹ تن از آنان استرالیایی و ۴ نفر هم آلمانی بودند.
در ماه مه سال جاری (۲۰۱۸) بررسی‌های مشترک کارشناسان بین‌المللی تحت نظر هلند به این نتیجه رسید که بوئینگ مالزیایی با سیستم موشکی ارتش روسیه سرنگون شده است. دولت هلند مسکو را رسما مسئول این سقوط و مرگ ۲۹۸ مسافر خواند. حال وزاری امور خارجه کشورهای جی ۷ صریحا از روسیه خواسته‌اند که در یافتن حقیقت کمک کند تا عدالت در حق قربانیان این حادثه اجرا شود.
در گروه کشورهای جی ۷ کشورهای بزرگ صنعتی جهان آمریکا، کانادا، آلمان، فرانسه، بریتانیا، ایتالیا و ژاپن عضو هستند. وزرای امور خارجه این کشورها اعلام کردند که در حمایت از استرالیا و هلند به طور متحد عمل می‌کنند.
فراخوان وزاری امور خارجه کشورهای جی ۷ در آستانه دیدار دونالد ترامپ و ولادیمیر پوتین، روسای جمهور آمریکا و روسیه، در هلسینکی منتشر شده است.

پاسخی ارسال کنید

*

*

2 × 4 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!