فیسبوک و اینستاگرام ابزار محدودکننده زمان معرفی می‌کنند

توریست مالزی – فیسبوک و اینستاگرام به دنبال عرضه امکانی جدید برای محدودسازی مدت زمان استفاده کاربران از این شبکه‌های اجتماعی هستند. به گزارش بی بی سی، در واکنش...
توریست مالزی – فیسبوک و اینستاگرام به دنبال عرضه امکانی جدید برای محدودسازی مدت زمان استفاده کاربران از این شبکه‌های اجتماعی هستند.
به گزارش بی بی سی، در واکنش به نگرانی‌ها درباره اثرات زیان‌بار استفاده بیش از حد از شبکه‌های اجتماعی بر سلامت مغز، محدودیت زمانی برای این شبکه‌ها ایجاد خواهد شد. با استفاده از این قابلیت جدید، کاربران می‌توانند مدت زمان استفاده‌شان از اپلیکیشن را زیر نظر داشته باشند، برای آن محدودیت زمانی تنظیم کنند و حتی برای مدت زمانی مشخص تمامی اعلان‌های اپلیکیشن را خاموش کنند.
شرکت فیسبوک در سال ۲۰۱۷ نیز مطلبی درباره اثرات منفی استفاده زیاد از فیسبوک منتشر کرد. در آزمایشی که در دانشگاه میشیگان انجام شد، تعدادی از دانشجویان به صورت تصادفی انتخاب شدند تا ده دقیقه از وقتشان را در فیسبوک بگذرانند. در پایان روز، این دانشجویان در مقایسه با دانشجویانی که آن مدت زمان را مشغول فعالیت‌های دیگر بودند، حال روحی بدتری داشتند.
بر اساس نتایج آزمایش‌های دیگر در دانشگاه‌های سن‌دیه‌گو و ییل، افرادی که ۴ برابر دیگران بر روی لینک‌ها کلیک می‌کنند و یا دو برابر دیگران مطالب شبکه‌های اجتماعی را ‘لایک’ می‌کنند، نسبت به سایرین مشکلات روحی بیشتری دارند.

پاسخی ارسال کنید

*

*

18 + 8 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!