قارچ بخورید تا جوان بمانید

توریست مالزی – قارچ یکی از پرخاصیت ترین مواد غذایی است که به علت کم کالری بودن و خواص متعددش در اغلب رژیم های لاغری و سلامتی جای مخصوصی...
توریست مالزی – قارچ یکی از پرخاصیت ترین مواد غذایی است که به علت کم کالری بودن و خواص متعددش در اغلب رژیم های لاغری و سلامتی جای مخصوصی دارد.
به گزارش سرویس انتخاب یکی از مهم ترین ویژگی های قارچ این است که بسیار کم کالری است و البته کمتر فردی به این سبزی جذاب آلرژی دارد. قارچ را می توان به شکل خام، پخته یا کبابی شده مصرف کرد و در نتیجه کاربردهای غذایی متعددی دارد. جالب است بدانید اخیرا گروهی از پژوهشگران دریافته اند که قارچ خواص جوانسازی و حفظ جوانی هم دارد و می تواند کمک کند افراد سالهای بیشتری را با پوست سالم و شفاف سر کنند. درواقع ترکیب رادیکال های آزاد و آنتی اکسیدانها به جوانسازی پوست کمک می کند.
مصرف منظم قارچ استرس را کاهش می دهد و البته از زوال عقل پیشگیری می کند. از دیگر خواص قارچ می توان به خواص مهم این گیاه برای کبد اشاره کرد. با همه این ها در هنگام مصرف قارچ به این موارد دقت کنید:
_قارچ ها را برای شستشو داخل آب نیندازید چون آب زیادی را به خود جذب می کند
_قارچ برای پخت به زمان زیادی نیاز ندارد و بعد از چند دقیقه آب می شود پس زیاد در معرض حرارت قرارش ندهید
_سعی کنید حتی الامکان قارچ را پخته، خام یا کبابی میل کنید و در روغن سرخش نکنید
_از مصرف قارچ های کیلویی و باز اجتناب کنید و همیشه از قارچ های استاندارد و بسته بندی شده استفاده کنید
_به تاریخ مصرف روی بسته های قارچ دقت کنید و از قارچ هایی که تاریخشان گذشته استفاده نکنید
_تشخیص سمی یا غیر سمی بودن قارچ ها کار بسیار دشواری است پس سعی کنید از کندن و مصرف قارچ های کوهی که نمی شناسید خودداری کنید

پاسخی ارسال کنید

*

*

یک × 2 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!