لاهیجانی در مالزی؛ کامرون هایلند

توریست مالزی – مناطق تفریحی در مالزی بسیار زیادند، اما بلندی هایی با طبیعت زیبا در مالزی وجود دارند که می توانیم بارها حتی با دیدن عکس های آن...
توریست مالزی – مناطق تفریحی در مالزی بسیار زیادند، اما بلندی هایی با طبیعت زیبا در مالزی وجود دارند که می توانیم بارها حتی با دیدن عکس های آن روحیه خود را تازه کنیم. بلندی هایی به نام کامرون هایلند. مکانی همیشه سبز در مالزی که مرکز کشت چای و هم چنین توت فرنگی مالزی است. در ادامه با آدراپانا همراه باشید تا با این مکان تماشایی بیشتر آشنا شویم.
منطقه تفریحی کامرون هایلند در کشور مالزی است و البته می توان از نزدیک ترین شهر ها به آن همین کوالالامپور را نام برد! فاصله کوالالامپور تا این منطقه سرسبز حدود ۲۲۰ کیلومتر است که میزان اتوبان های مابین این مسیر حدود ۱۵۰ کیلومتر است.
ارتفاع این منطقه چیزی حدود ۱۵۰۰ متر از سطح دریاست. منطقه ای با مناظر فوق العاده تماشایی که برای مدتی شهری و شلوغی شهر را از یادتان می برد. آب و هوای خنک و کوهستانی، طبیعیت سرسبز مملو از باغ ها و درختان میوه و باغچه های پلکانی با اشکال فوق العاده، همگی دست به دست هم دادند تا این منطقه را شگفت انگیز کنند.
شرایط خوب و مناسب کامرون هایلند باعث رشد گونه های متنوعی از گیاهان شده است. در کامرون هایلند تجارب متنوعی پیش رویتان است، می توانید از میان روستاهای بکر و کوچک و بزرگ عبور کنید و با بومیان و زندگی آنها آشنا شوید. در اینجا فرصت تماشای پروانه های رنگارنگ را خواهید داشت، تا چشم کار می کند رنگ سبز گیاهان و پوشش این منطقه با چشمتان بازی می کند و آرامشتان را بیشتر می کند. آنچه که در کامرون هایلند برای بسیاری محبوب و دوست داشتنی است مزارع تماشایی چای، توت فرنگی و زنبور عسل است، مزارعی که می توانید در دل آنها راه بروید و خوشمزه ترین توت فرهنگی ها را بچینید و نوش جان کنید.
کامرون هایلند از شهرهای کوچکی تشکیل شده است. شهرهایی مثل تانا راتا، کوالا ترلا، کامپونگ راجا و … از آنجائیکه زمانی این منطقه مستعمره انگلستان بوده است سنت جالبی از آن زمان به جا مانده است. سنت نوشیدن چای! حالا تصور کنید در ارتفاعات کامرون قدم می زنید و مشغول نوشیدن یک چای ناب هستید، شاید چایی که می نوشید از همان شالیزارهای کامرون باشد. خانه های منطقه کامرون نیز از دیدنی های دیگر این منطقه هستند، خانه هایی با سقف های شیروانی که با گل کاری های اطراف خود، سوژه بسیار خوبی برای عکاسی شده اند.
از فعالیت های هیجان انگیزی که در کامرون هایلند می توانید انجام دهید پرنده نگری، چیدن توت فرنگی، خریدن شکوفه ها و تماشای مزرعه های بزرگ کاکتوس است. این منطقه به قدری بزرگ است که تصور شهر برای مدتی از ذهنتان دور می شود.
اگر اهل بازی و سرگرمی هستید در زمین های بزرگ گلف کامرون از بازیتان لذت ببرید.
ارتفاعات هیجان انگیز کامرون هایلند فرصت خوبی برای تپه نوردی است و توانسته گردشگران طبیعت دوست زیادی را به سمت خود بکشاند، برخی از گردشگران صرفا برای گشت و گذار در این منطقه به مالزی می آیند.
برای رسیدن به این منطقه بایستی چیزی حدود سه ساعت رانندگی کنید، مسیر دسترسی به این منطقه از دو طریق است، یکی تاپا و دیگری بزرگاه سیمپانگ است.
اگر بتوانید با اتومبیل شخصی یا کرایه ای این مسیر را طی کنید بسیار لذت خواهید برد چرا که مسیر و جاده این محل بسیار زیباست و می توان گفت حال و هوای جاده های شمالی خصوصا چالوس را دارد.
هر چه مسیر را به این بلندی ها بیشتر طی کنید برودت هوا بیشتر می شود و شما احساس سرمای بیشتری خواهید کرد. پس لباس های گرم همیشه برای فرزندانتان و خودتان به همراه داشته باشید.
از جمله دیدنی های این منطقه می توان به موارد زیر اشاره نمود:

۱۰. دره کاکتوس (Cactus Valley)
دره کاکتوس دارای انواع زیادی از کاکتوس ها می باشد ، برخی از آن ها ۶۰ سال عمر دارند. افرادی که در مورد کاکتوس کنجکاو هستند می توانند این گیاهان رنگارنگ تیز که در تمام اشکال و اندازه ها هستند کشف کنند. این دره در یک منطقه نزدیک به دامنه کوه برینچانگ (Brinchang) قرار دارد همچنین در مزرعه طیف وسیعی از گل ها، درختان سیب و میوه کشت می شود.



۹. آبشارها (Waterfalls)
آبشارهای زیبا در کامرون هایلند اغلب بخشی از اراضی تپه های سرسبز و مناطق کوهستانی هستند. آبشارهای متعددی در این منطقه وجود دارند، اگز بازدید کنندگان از تپه تاپاه سفر کنند ، یکی از آنها در مسیر ارتفاعات است. این آبشار لاتا اسکندر (Lata Iskandar waterfall) است، یک نقطه ی پر طرفدار و یک توقفگاه برای رانندگان و مسافران برای استراحت کردن و لذت بردن از هوای خنک و تازه است. دو آبشار معروف دیگر، آبشار پَریت (Parit Falls) نزدیک مسیر شماره ۴ و آبشارهای رابینسون (Robinson Waterfalls) که کوهنوردان می توانند از طریق مسیر شماره ۹ به آن ها برسند.



۸. مزرعه زنبور عسل (Bee Farm)
یک جاذبه نه چندان دور از مزرعه پروانه ها، مزرعه زنبور عسل می باشد. چندین مزرعه از این نوع در این منطقه وجود دارد، در رینگلت (Ringlet)، ترینگکاپ (Tringkap) و مزرعه ی کِا (Kea Farm) شما نحوه به عمل آمدن عسل محلی را می بینید و به اهمیت نقش زنبور عسل در حفظ تعادل اکوسیستم در نمایش هایی در مزرعه ها پی می برید. فراموش نکنید انواع مختلف عسل ها را بچشید.



۷. مزرعه پروانه (Butterfly Farm)
خانواده ها و دوستداران طبیعت می توانند از مزرعه پروانه که در آن گونه های مختلفی از این حشره رنگارنگ زندگی می کنند لذت ببرند. به طور اساسی یک باغ بر روی شیب تپه ساخته شده است که به عنوان یکی از قدیمی ترین جاذبه های توریستی در این منطقه شناخته می شود. مزرعه پروانه نزدیک مزرعه معروف کِا قرار گرفته، حدود ۳ کیلومتر بعد از برینگچانگ. از جمله نکات برجسته این مزرعه پرواز آزادانه پروانه ها، خانه لاک پشت و محلی که حشرات کوچک در آن نگه داری می باشند است. این مزرعه هر روز باز است.



۶. بازارها (Markets)
بازارها در هر نقطه ای از جهان که باشند دیدنشان لذت بخش است. بازارهایی که در ارتفاعات کامرون هستند شامل دو نوع می شوند، پاسار پاگی (بازار صبح) و پاسار مالام (بازار شب). بازار صبح در مرکز مزرعه شهر کِا قرار دارد و هر روز از ۸ صبح باز است. بازار شب در برینچانگ واقع شده و از ۳ بعد از ظهر تا دیروقت بر پا است. بازدید کنندگان می توانند هر چیزی را از این بازارها بخرند از میوه ها تا هدیه ها و سوغاتی ها.



۵. معبدها (Temples)
افرادی که می خواهند اطلاعات بیشتری در مورد فرهنگ و شیوه زندگی مردم در ارتفاعات کامرون به دست آورند، می توانند توقف کردن در معبد بودایی سام پوه (Sam Poh Buddhist Temple) در برینچانگ را انتخاب کنند. این معبد بر روی تپه ای مشرف به برینچانگ قرار دارد و چشم اندازی زیبا از شهر را ارائه می دهد. این معبد در سال ۱۹۷۲ ساخته شد و دارای مجسمه بودای بزرگ است. معبد بعدی سری تاندایوتاپانی سوامی (Sri Thandayuthapani Swamy Temple)، یک معبد رنگارنگ هندو است که اغلب توسط افرادی که در ارتفاعات چای می چینند مورد بازدید قرار می گیرد.



 

۴. غذاهای کشتی بخار (Steamboat cuisine)
اگرچه در اصل از ارتفاعات کامرون نیامده است اما کشتی بخار چینی به ایستگاه تپه می رسد و بازدیدکنندگان می توانند از میان ده ها رستوران که این غذاها را ارائه می دهند آزادانه انتخاب کنند. گوشت، سبزیجات و رشته فرنگی در یک دیگ جوشان که پر از سوپ تام یام تند است غوطه ور می باشند.



۳. مزرعه ها (Farms)
دمای خنک ارتفاعات کامرون برای کشت طیف وسیعی از میوه ها و سبزیجات مساعد می باشد. مزرعه ها در سرتاسر ارتفاعات شهرهای اصلی قرار دارند و از سمت راست رینگلت شروع می شوند تا برینچانگ. بازدید کنندگان برای رسیدن به ترینگکاپ یا کوالا ترلا برای دیدن مزرعه های سرسبز بزرگتر که محصولات کشاورزی مانند کلم، گل کلم و اسفناج در آن ها رشد می کند تشویق می شوند. همچنین ارتفاعات کامرون دارای مزرعه های توت فرنگی بزرگ است بنابراین حتما در مزرعه بزرگ توت فرنگی قرمز توقف کنید. همچنین این ایستگاه تپه ای قشنگ به مسافران فرصتی برای دیدن مزرعه های گل واقع در تپه برتام ، کامپونگ راجا، دره آبی و منطقه هابو می دهد. بابونه های بسیار متنوع، گل رز و گل داوودی در این محیط رشد می کنند.



۲. پیاده روی های جنگل (Jungle walks)
دوستداران طبیعت و علاقمندان به پیاده روی می توانند از مسیرها و زمین های پر از تپه برای لذت بردن از زیبایی های طبیعی ارتفاعات کامرون استفاده کنند. برخی از این مسیرها شما را به جنگل می رساند و چشم اندازهایی از کوه های مه آلود را ارائه می دهند. مسیرها با طیف وسیعی از مشکلات از شماره ۱ تا ۱۰ علامت گذاری شدند. یکی از مسیرهای آسان، مسیر شماره ۵ می باشد که شما می توانید از میان موسسه تحقیقات و توسعه کشاورزی مالزی عبور کنید و به جاده تاناه راتا برسید. توصیه می شود قبل از اینکه بازدیدکنندگان می خواهند تنها پیاده روی را شروع کنند، با یک راهنمای محلی در مورد وضعیت فعلی مسیرها مشورت کنند، چون ممکن است در برخی مسیرها آب و هوا بد باشد. کسانی که مشتاق به انجام پیاده روی های طولانی هستند، به همراه خود تجهیزات کافی مانند چراغ قوه، لباس گرم و آب بیاورند و بدون اطلاع دادن به راهنما یا کارکنان هتل محل را ترک نکنند زیرا ممکن است مسیرها مشکل تر از آن چیزی باشد که انتظار می رود. مردم محلی اغلب در مورد ناپدید شدن مرموز جیم تامپسون، کار آفرین آمریکائی در طول یک پیاده روی در سال ۱۹۶۷ صحبت می کنند.



۱. مزرعه چای بوه (Boh Tea plantation)
سفر به ارتفاعات کامرون بدون دیدن مزرعه چای بوه کامل نمی باشد. این شرکت چای در سال ۱۹۲۹ تاسیس شد و سه مزرعه یا باغ چای شناخته شده را پوشش می دهد. سفر به این مزرعه ها چشم اندازهایی را ارائه می دهد که بی نهایت زیبا هستند، در حالی که بازدید کنندگان در میان دامنه های تپه ها در جاده های باریک در حرکت هستند. مرکز چای سونگی پالاس، به بازدید کنندگان فرصتی را برای یادگیری نحوه فرآوری و بسته بندی چای در یک تور کارخانه ارائه می دهد و با توقف در یک نقطه زیبا در کافه آنها برای لذت بردن از انواع چای و کیک به پایان می رسد. برای ورود به مزرعه سونگی پالاس، گردشگران باید از خط نزدیک به مزرعه زنبور عسل ای فنگ گو در برینچانگ که همان مسیر بازدیدکنندگان به سمت گونونگ برینچانگ است استفاده کنند. مرکز چای از ۹ صبح تا ۴ بعدازظهر کار می کند و در روزهای دوشنبه بسته می باشد.



منبع: آدراپانا

پاسخی ارسال کنید

*

*

11 + 19 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!