مادر چهار فرزند، اولین کاپیتان زن نیروی دریایی مالزی

توریست مالزی – زمانی که روحانا جورپری، ۳۳ سال پیش به نیروی دریایی سلطنتی مالزی پیوست، انتظار نداشت که این فرصت را برای پرسنل نیروی دریایی زنان باز کند....
توریست مالزی – زمانی که روحانا جورپری، ۳۳ سال پیش به نیروی دریایی سلطنتی مالزی پیوست، انتظار نداشت که این فرصت را برای پرسنل نیروی دریایی زنان باز کند.
به گزارش استار، کاپیتان روحانا مادر چهار فرزند ۱۶ تا ۲۱ ساله است و اولین زن در تاریخ ۸۳ ساله نیروی دریایی است که به درجه‌ی کاپیتان دست یافته می شود.
او در مراسمی در کدی سری کمبانگ گفت: “این یک لحظه ‌ی افتخار برای من است و همچنین لحظه‌ای برای سپاسگزاری از فرماندهانم. “.
پیش از ارتقای او به درجه به کاپیتانی، روحانای ۵۴ ساله، اولین افسر زن فرمانده نیروی دریایی غربی در لوموت پراک بود که در آن جیره غذایی، سوخت و سایر نیازهای دریایی را تحت نظارت داشت.
او گفت: “هر گونه محاسبات غلط در مقادیر ممکن است بر یک مأموریت تاثیر بگذارد.”
روحانا معتقد است مهارت های او در رسیدگی به مسائل مربوط به خانواده به او کمک کرد تا بر این چالش ها غلبه کند. او می‌بایست برای انجام وظایف خود هر هفته ۴ ساعت برای رسیدن به پایگاهش سفر کند و شوهرش انور یحی، ۵۷ ساله و بچه هایش را در خانه تنها بگذارد.
او گفت: “سفر می تواند بسیار خسته کننده باشد، اما او را از انجام وظایف خود باز نمی‌دارد و هر هفته مشتاق دیدار عزیزانش در تعطیلات آخرهفته است.”
او ارتقای درجه کاپیتانی خود را به حمایت های بی دریغ همسرش و همچنین دریاسالار طارق سیراحمد کاماراعطا کرد. اکنون روحانا با بیان این که امیدوار است که اولین زن ناخدا یکم در نیروی دریایی مالزی شود، گفت: “من فکر می کنم هم مردان و هم زنان می توانند هر چیزی را به دست آورند، اگر با تمام توان تلاش کنند.
باید توجه کرد که من و همکارانم یک آموزش واحد دیدیم و ازیک جیره غذایی مشترک استفاده کردیم، ما فقط باید بتوانیم خودمان را اثبات کنیم. ”

کاپیتان روحانا امیدوار است که ارتقای مقام او الهام بخش دیگر افسران زن نیروی دریایی سلطنتی مالزی باشد.

پاسخی ارسال کنید

*

*

9 + هفت =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!