مالزی آماده پذیرش داعشی‌های پشیمان

توریست مالزی- مالزی می‌گوید که اتباع این کشور که به گروه تروریستی داعش پیوسته‌اند و اکنون خواهان بازگشت هستند، می‌توانند با وجود شرایطی به کشور بازگردند. به گزارش ایکنا،...
توریست مالزی- مالزی می‌گوید که اتباع این کشور که به گروه تروریستی داعش پیوسته‌اند و اکنون خواهان بازگشت هستند، می‌توانند با وجود شرایطی به کشور بازگردند.
به گزارش ایکنا، به نقل از الجزیره؛ بیش از ۱۰۰ مالزیایی در چند سال گذشته به داعش پیوسته‌اند که اکثر آنها در نتیجه جنگ ها و درگیری‌ها در عراق و سوریه کشته شده‌اند.
به تازگی با توجه به حملات نیروهای کرد سوریه به آخرین مقرهای داعش در روستای باغوز در شرق سوریه، بسیاری از اعضای باقیمانده داعش تصمیم گرفته‌اند که به کشورهای‌شان برگردند که ۱۳ نفرشان مالزیایی هستند.
لیدیا، تکنسین آزمایشگاه پزشکی، در سال ۲۰۱۴ همراه با همسر و پسر خردسالش به سوریه رفت و به داعش پیوست. دو هفته قبل بود که او به پدرش پیام داد که از قلمروی داعش فرار کند و از او درخواست کمک کرد که به مالزی برگردد. لیدیا یکی از ۱۳ مالزیایی‌ است که قصد بازگشت به کشور خود را دارد.
«ایوب خان میدین پیتچی»، رئیس یکی از بخش‌های ضدتروریسم پلیس مالزی، در این باره گفت: در تلاش هستیم تا این افراد را به کشور بازگردانیم و این شامل لیدیا هم می‌شود، اما قضیه به این راحتی‌ها نیست.
در حالی‌ که بسیاری از کشورها اجازه ورود به عناصر داعش را نمی‌دهند و خانواده‌های آنها را از حق شهروندی محروم می‌کنند، مالزی اجازه بازگشت به آنها را می‌دهد؛ به شرط آنکه از نظر امنیتی حضور آن‌ها در مالزی بی‌خطر تشخیص داده شود و دوره‌های یک ماهه بازپروری را بگذرانند.
ایوب خان گفت: ما بازگشتگان داعش را مورد بررسی قرار می‌دهیم و برای اصلاح فکری و ایدئولوژیک، روحانیون و روانشناسان با آنها کار خواهند کرد. البته اگر شواهدی وجود داشته باشد که نشان دهد این افراد در فعالیت‌های تروریستی داعش دست داشته‌اند، دادگاهی خواهند شد.
تاکنون، ۱۱ مالزیایی به کشور بازگشته‌اند که هشت نفر آنها که مرد بودند، در دادگاه محاکمه شدند و سه نفر دیگر، یک زن و دو کودک سه و پنج ساله بودند.
اکثر خانواده‌های فراری داعش در سوریه در کمپ «الهول» در حسکه به سر می‌برند. به گفته دفتر هماهنگی امور انسان‌دوستانه سازمان ملل متحد، در حال حاضر ۶۲ هزار نفر در این کمپ حضور دارند که انتظار می‌رود در روزهای آینده جمعیت آن افزایش یابد.

پاسخی ارسال کنید

*

*

1 × 5 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!