مالزی فقط برای دو ماه و نیم برنج دارد

توریست مالزی – وزیر کشاورزی و صنایع غذایی مالزی گفت: مالزی با توجه به کاهش صادرات ویتنام، برای دو ماه و نیم برنج دارد. به گزارش استار مالزی به...
توریست مالزی – وزیر کشاورزی و صنایع غذایی مالزی گفت: مالزی با توجه به کاهش صادرات ویتنام، برای دو ماه و نیم برنج دارد.
به گزارش استار مالزی به نقل از رویترز، ویتنام، سومین صادرکننده بزرگ برنج، روز چهارشنبه ۲۵ مارس اعلام کرد که برای تأمین نیاز داخلی در طی بحران ویروس کووید۱۹، از صادرات خود خواهد کاست و قراردادهای جدید صادراتی برنج را تا ۲۸ مارس امضا نخواهد کرد.
مالزی که یک واردکننده تمام عیار برنج است، در آغاز وضع محدودیت رفت و آمد و تعطیلی مشاغل غیرحیاتی، اعلام کرده بود که دارای منابع کافی مواد غذایی در طی این تعطیلی یک ماهه است. براساس اطلاعات وزارت کشاورزی و صنایع غذایی که به رویترز ارائه شده است، این کشور ۵۰۰ هزار تن ذخیره برنج دارد و ماهانه ۲۰۰ هزار تن برنج مصرف می کند.

این وزارتخانه با اشاره به تلاش زودهنگام آژانس ملی برنج گفت: برناس، امسال زودتر از موعد، برای عقد قراردادهای خرید برنج از ویتنام اقدام کرد، با وجود این که قیمت‌ها بالاتر از حد معمول بود. قدم بعدی ما خرید از کشورهای دیگر، مانند پاکستان، هند، میانمار و تایلند است.
مالزی،، ۳۰ تا ۴۰ درصد برنج مورد نیاز خود را کشت می‌کند، اما برای تامین باقی نیاز داخلی جمعیت ۳۲ میلیونی خود به واردات وابسته است.

پاسخی ارسال کنید

*

*

1 × 3 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!