مالزی تلگرام را مسدود نمی‌کند

معاون نخست وزیر و وزیر کشور مالزی گفت که این کشور قصد ندارد به دنبال اندونزی شبکه اجتماعی 'تلگرام' را مسدود کند.
توریست مالزی – ‘احمد زاهد حمیدی’ معاون نخست وزیر و وزیر کشور مالزی گفت که این کشور قصد ندارد به دنبال اندونزی شبکه اجتماعی ‘تلگرام’ را مسدود کند.

وزارت ارتباطات اندونزی روز جمعه ‘به دلیل اینکه در تلگرام مسائلی مانند تبلیغات افراط گرایان، چگونگی ساخت بمب و انجام حملات تروریستی رد و بدل می شود و این مساله با قانون اساسی اندونزی تعارض دارد’ اعلام کرد شبکه اجتماعی تلگرام را مسدود می کند.

به نوشته تارنمای روزنامه ‘استار’، معاون نخست وزیر مالزی روز یکشنبه با تاکید بر اینکه به تصمیم اندونزی برای ممنوعیت تلگرام احترام می گذارد، گفت: وزارت کشور مالزی هیچ دلیلی برای اینکه این شبکه اجتماعی را در این کشور ممنوع کند، ندارد.

وی گفت که وزارت کشور مالزی به خصوص واحد ضد تروریسم، هنوز در پی پیدا کردن عناصری است که تروریست ها را استخدام کرده و بودجه در اختیار آنها قرار می دهند.

احمدزاهد حمیدی با این حال به خبرنگاران، گفت که مالزی همچنان بر ارتباطات نظارت می کند، اما دولت به هیچ وجه قصد مداخله در ارتباطات شخصی کاربران در تلگرام را ندارد.

وی گفت: ما به حقوق افراد برای استفاده از رسانه های اجتماعی احترام می گذاریم، اما نیازمند استفاده از روش های رمزگشایی برای تعیین اینکه آیا عناصری از تروریسم در شبکه های اجتماعی وجود دارند نیز هستیم.

مقام های اندونزی جمعه شب اعلام کردند، به دلایلی چون تبلیغ تندروی و فعالیت های تروریستی، استفاده از این شبکه اجتماعی را ممنوع کرده اند.

اما بنیانگذار شبکه اجتماعی تلگرام پس از ممنوعیت این شبکه در اندونزی، اعلام کرد فیلتر کانال های عمومی ‘مرتبط با تروریسم’ را می پذیرد.

‘پاول دوروف’ بنیانگذار و مدیرعامل تلگرام روز یکشنبه اعلام کرد که این شرکت خواسته‌ های اندونزی برای فیلتر شماری از کانال ‌ها را پذیرفته و کانال مستقیمی را نیز برای گزارش کانال‌های مورد نظر دولت اندونزی ایجاد کرده است تا جاکارتا از تصمیم خود برای مسدود کردن تلگرام منصرف شود.

تلگرام ضمن پذیرش مسدودکردن تمامی کانال‌های مرتبط با مسائل تروریستی که وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اندونزی گزارش کرده است، ایمیلی به این وزارتخانه ارسال کرد تا کانال مستقیم ارتباطی با تلگرام ایجاد شود و بتوان در آینده به شکلی بهینه ‌تر به شناسایی و مسدودکردن تبلیغات تروریست‌ها پرداخت.

تلگرام همچنین اعلام کرد تیمی از مدیران ایجاد می کند که با زبان و فرهنگ اندونزی آشنایی داشته باشند و بتوانند گزارش‌های مرتبط با محتوای تروریستی را سریع ‌تر و دقیق ‌تر بررسی کنند.

منبع: ایرنا

پاسخی ارسال کنید

*

*

5 × چهار =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!