مالزی در حمایت از بانک ها در برابر کرونا قوانین بانکی را تسهیل کرد

توریست مالزی – بانک مرکزی مالزی به عنوان یک قدم اضافی برای حمایت ازسیستم بانکداری کشور دربرابر ویروس کرونا، قوانین بانکی را دادن وام های بانکی تسهیل کرد. به...
توریست مالزی – بانک مرکزی مالزی به عنوان یک قدم اضافی برای حمایت ازسیستم بانکداری کشور دربرابر ویروس کرونا، قوانین بانکی را دادن وام های بانکی تسهیل کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری “نیکی آیژین ریویو”، بانک مرکزی این کشور با صدور بیانیه ای اعلام کرد موسسات بانکی می توانند از تسهیلات دولتی بیشتری برای دادن وام ها به افراد و موسسات کوچک و متوسط خسارت دیده ویروس کرونا استفاده کنند.

براساس این گزارش، این دسته از موسسات بانکی می توانند با استفاده از سود حاصل از دوره های رشد وام ها، تا ۲.۵ درصد از ذخیره سرمایه خود و ذخایر ثابت به دست آمده از وام های بلند مدت تا زیر حداقل نرخ پوشش نقدینگی ۱۰۰ درصدی بهر برداری کنند.

بانک مرکزی به این دسته از موسسات بانکی اجازه می دهد تا از سرمایه و ذخایر ثابت خود که طی سال ها به دست آمده است برای پرداخت وام استفاده کنند و در عین حال از آنها انتظار دارد از بعد از سال ۲۰۲۰ سودهای حاصل را به صندوق برگردانند.

این تصمیم درست بعداز آن اتخاذ شد که مدیران عالی بانک های مالزی روز سه شنبه از بانک مرکزی خواسته بودند که در بحبوحه تاثیرات منفی ناشی از گسترش ویروس کرونا،تغییراتی را در قوانین وام دهی کشور ایجاد کرده و مقرراتی را وضع کند تا آنها بهتر بتوانند از افراد، موسسات کوچک و متوسط و نیز شرکت ها حمایت مالی کنند.

از اقدامات دیگر بانک مرکزی مالزی برای تسهیل قوانین بانکی آن بود که مدت زمان بازپرداخت وام های افراد و موسساتی که متحمل تاثیر بسیار منفی کرونا شدند را تا شش ماه عقب بیاندازند.

محی الدین یاسین، نخست وزیر مالزی نیز با صدور بیانیه ای جداگانه ای اعلام کرد تا ۱۰۰ میلیارد رینگیت (۲۳ میلیارد دلار) در اختیار بانک ها قرار می دهد تا از خسارت های ناشی از کرونا در سطح ملی بکاهند.

تحلیلگران این اقدام دولت مالزی را بهترین کمک دولت به مصرف کنندگان و شرکت های تجاری کوچک برای رهایی از فشارهای مالی ناشی از کرونا می دانند.

این درحالی است که نخست وزیر مالزی ضمن آنکه پیشتر یک بسته اقتصادی و مالی را برای رهایی از این بحران بهداشتی تخصیص داده بود، دیروز بار دیگر به وزیر دارایی دستور داد طرحی را تزریق دومین بسته اقتصادی به جامعه برنامه ریزی کند.

پاسخی ارسال کنید

*

*

چهارده − دوازده =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!