مالزی ورود کشتی‌های مسافرتی از چین را ممنوع کرد

توریست مالزی -دولت مالزی اعلام کرد : برای پیشگیری از شیوع کرونا از این پس پهلو گرفتن همه کشتی های مسافرتی ترانزیت از چین، در بنادر این کشور ممنوع...
توریست مالزی -دولت مالزی اعلام کرد : برای پیشگیری از شیوع کرونا از این پس پهلو گرفتن همه کشتی های مسافرتی ترانزیت از چین، در بنادر این کشور ممنوع است.

به گزارش ایرنا، گزارش روز شنبه رسانه های آسیایی حاکی است : کشتی مسافراتی ام اس وستردام که پس از مدت ها سرگردانی توانست در کامبوج پهلو بگیرد، اعلام کرده که یک شهروند آمریکایی این کشور در کشتی به کرونا مبتلا بوده است.

محدودیت های مالزی پس از آن اعلام شده است که شهروند آمریکایی مبتلا به این بیماری با هواپیمایی که از طریق کوالالامپور برای انتقال مسافران کشتی ترتیب داده شده بود، پرواز می کرد.

گزارش شبکه خبری چانل حاکی است؛ کوالالامپور چند پرواز دیگر هم برای این مسافران در نظر گرفته بود ولی وقتی مشخص شد این شهروند آمریکایی به بیماری مبتلاست همه آنها را لغو کرد.

وان عزیزه وان اسماعیل معاون نخست وزیر مالزی دراین زمینه به رسانه ها گفت: همه مسافرانی این کشتی که از هفته گذشته در کامبوج پهلو گرفت، حق ورود به مالزی ندارند.

نزدیک به دو هزار و ۲۰۰ نفر در این کشتی بوده اند که قرار بود با پروازهایی که مالزی در نظر می گیرد از طریق کوالالامپور به مناطق دیگر منتقل شوند اما پس از ابتلای یک مسافر کشتی ورود همه آنها به مالزی ممنوع شده است.

همزمان دولت مالزی اعلام کرد: هیچ کشتی مسافرتی که از چین حرکت کرده و یا از این کشور ترانزیت بوده است، دیگر حق ندارد در مالزی پهلو بگیرد.

در تحولی دیگر در کره جنوبی که شمار مبتلایان بیماری به ۳۰ نفر رسیده است، به دانش آموزان چینی که در مدارس این کشور ثبت نام کرده و هنوز به کره بازنگشته اند، گفته شده است فعلا در چین بمانند.

مدارس در کره جنوبی احتمالا از اوایل ماه مارس فعال می شود اما به دانش آموزان چینی مدارس اعلام شده است کلاس ها را به صورت آنلاین از چین دنبال کنند.

شیوع کرونا کمبود ماسک در جهان را نیز به یک معضل تبدیل کرده است. چین که خود بزرگترین تولید کننده ماسک های پزشکی است بیشترین مصرف را در زمان حاضر دارد. شمار زیادی از شرکت ها و کارخانه های تولید ماسک یا فعال نیستند یا به دلیل مشکلات قرنطینه نتوانستند نیروی کافی برای بکارگیری کل ظرفیت تولید داشته باشند. بخش اعظمی از ماسک هایی هم که تولید می شود در داخل کشور مصرف می شود و همین باعث کاهش این قلم کالا در سطح جهانی شده است.

پاسخی ارسال کنید

*

*

13 − یک =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!