ماهاتیر، خواستار همکاری مشترک آسیایی در حوزه نفت و گاز شد

توریست مالزی – ماهاتیر محمد نخست وزیر مالزی با بیان اینکه ” تنش ها در خاورمیانه سبب ایجاد عدم اطمینان برای فعالیت شرکت های حوزه صنعت نفت و گاز...
توریست مالزی – ماهاتیر محمد نخست وزیر مالزی با بیان اینکه ” تنش ها در خاورمیانه سبب ایجاد عدم اطمینان برای فعالیت شرکت های حوزه صنعت نفت و گاز و منازعه تجاری آمریکا و چین نیز سبب ایجاد بحران بی سابقه ای در تجارت بین المللی شده است”، خواستار همکاری مشترک شرکت های بزرگ آسیایی در حوزه نفت و گاز شد.
به گزارش ایرنا، رسانه‌های آسیایی گزارش دادند ماهاتیر محمد نخست وزیر مالزی در سخنانی در بیستمین کنفرانس بین المللی نفت و گاز در کوالالامپور گفت: کشورهای آسیا باید گزینه‌هایی را برای بهبود بهره وری انرژی و همچنین استفاده مقرون به صرفه با استفاده از تنوع ترکیب منابع مختلف انرژی خود ازجمله نفت وگاز اقدام کنند و برای رفع نگرانی‌ها در مورد پایداری رشد اقتصادی جهان همکاری مشترک داشته باشند.
وی در کنفرانس بین المللی نفت و گاز ۲۰۱۹ در مرکز همایش‌های کوالالامپور ضمن اینکه از همه شرکت های رهبر فعال در عرصه صنعت نفت و گاز آسیا خواست که همکاری مشترکی را در افزود: باید با اتحاد استراتژیک با همسایگان خود نسل‌های آینده را از بهره برداری از منابع انرژی مختلف مطمئن سازیم.
وی تاکید کرد: تنش‌ها در خاورمیانه سبب ایجاد عدم اطمینان در مورد صنعت نفت و گاز شده و این تنش‌ها بر آینده و توسعه این صنعت تأثیر خواهد گذاشت.
مالزی یکی از بزرگترین صادرکنندگان گاز طبیعی مایع (LNG) به کشورهایی مانند ژاپن، کره جنوبی و تایوان است تا قدرت لازم را برای اقتصاد خود فراهم سازد.
بیستمین کنفرانس بین المللی و نمایشگاه صنعت نفت و گاز به مدت سه روز در کوالالامپور پایتخت مالزی با حضور یک هزار و ۴۰۰ هیأت از ۳۴ کشور مختلف جهان در حال برگزاری است و امروز به کار خود پایان می‌دهد. این نمایشگاه و کنفرانس از سال ۱۹۷۸ تاکنون در این کشور جنوب شرق آسیا برگزار می‌شود.
طبق گزارش تارنمای این کنفرانس “آسیای جنوب شرقی دارای ۴۱۲ میدان فعال ساحلی با فعالیت‌های فزاینده و در حال توسعه نفتی دارد و کشور مالزی دارای بیشترین پروژه‌های دریایی نفتی است در این منطقه است. “

پاسخی ارسال کنید

*

*

سه + 12 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!