ماهاتیرمحمد: ذاکرنایک با مشارکت در نژادگرایی سیاسی مالزی، از خط قرمز گذشته است + فیلم

توریست مالزی – ماهاتیر محمد گفت: واعظ مذهبی جنجالی، ذاکر نایک با ایجاد تنش نژادی در کشور، پا را از حد خود فراتر گذاشته است. به گزارش نیواستریت تایمز،...
توریست مالزی – ماهاتیر محمد گفت: واعظ مذهبی جنجالی، ذاکر نایک با ایجاد تنش نژادی در کشور، پا را از حد خود فراتر گذاشته است.
به گزارش نیواستریت تایمز، نخست وزیر مالزی افزود: من نمی دانم چه کسی به او اقامت دائمی مالزی را داده، اما حتی داشتن چنین موقعیتی، به هیچکس اجازه شرکت در امور سیاسی را نمی دهد. واعظان مذهبی می توانند موعظه کنند، اما او خود را به این کار محدود نکرده است. او گفته چینی ها را چین و هندی ها را به هند بفرستید. این سیاست است.
گفتنی است که به تازگی ایالت های پنانگ، پرلیس، کداه و ساراواک، ذاکر نایک را از سخنرانی های عمومی منع کرده اند.
دکتر ماهاتیر گفت: دولت کاملا متوجه است که او چگونه نکات حساس و تنش انگیز را در مورد اقوام ساکن در مالزی مطرح کرده است. من هرگز چنین چیزهایی را به زبان نیاورده ام، اما او (یک غیرمالزیایی) می گوید چینی ها باید به چین برگردند. اگر او می خواهد در مورد مذهب حرف بزند، بزند، این مجاز است. ما نمی خواهیم او را از این کار بازداریم، اما این کاملا روشن است که او می خواهد نقشی در نژادگرایی سیاسی مالزی ایفا کند. او اینک احساسات نژادپرستانه را برمی انگیزد و این ناپسند است.
وی افزود: پلیس در این باره تحقیق خواهد کرد که آیا او تنش ایجاد کرده یا نه، که البته در نظر من او آشکارا این جرم را مرتکب شده است. قانون در مورد او اجرا خواهد شد، زیرا او متهم است که در مورد نژادگرایی سیاسی سخن گفته و تنش های نژادی را افزایش داده است. رفتار ما با او براساس قانون خواهد بود.
گفتنی است که ذاکر نایک در هنگام سخنرانی اخیر خود در کلانتان، در پاسخ به درخواست اخراج او از مالزی گفته بود: اول باید چینی ها که مهمان قدیمی تری هستند به کشورشان برگردند، بعد من. او همچنین در یکی از سخنرانی های دیگر خود گفته بود هندی های مالزی به نخست وزیر هند وفادارترند تا به ماهاتیرمحمد.


پاسخی ارسال کنید

*

*

نه + هفت =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!