ماهاتیر محمد دوباره نخست وزیر می‌شود!

ماهاتیر محمد اعلام کرد بار دیگر ممکن است 'مجبور به تفکر' در مورد در اختیار گرفتن پست نخست وزیری شود.
توریست مالزی – ماهاتیر محمد، پیر عرصه سیاست مالزی که تا سال ۲۰۰۳ به مدت ۲۲ سال به عنوان نخست وزیر هدایت این کشور جنوب شرق آسیا را در اختیار داشت، اعلام کرد بار دیگر ممکن است ‘مجبور به تفکر’ در مورد در اختیار گرفتن پست نخست وزیری شود.

ماهاتیر محمد ۹۱ ساله اعلام کرد در صورتی که ائتلاف امید چنین طرحی برای او داشته باشد، ممکن است در این باره فکر کند.

به نوشته روز جمعه تارنمای روزنامه ‘نیو استریت تایمز’، وی در پاسخ به سئوالی در خصوص پیامد شکست ائتلاف حاکم بر مالزی (باریسان نشنال) در چهاردهمین دوره انتخابات سراسری، گفت: من نمی توانم دوستان خود را در ائتلاف امید نادیده بگیرم. اگر آنها چنین طرحی دارند و بر روی آن توافق کرده اند، من مجبور به فکر درباره آن هستم.

با این حال، ‘ماهاتیر محمد’ که ریاست حزب بومی تباران متحد مالزی را در اختیار دارد، گفت که در شرایط فعلی با در اختیار گرفتن پست نخست وزیری موافقت نمی کند.

وی تاکید کرد: گفته ام که پس از بازنشستگی، بار دیگر نخست وزیر نمی شوم.

ماهاتیر محمد همچنین در این خصوص که به جای نخست وزیری، وی چه نقشی را ایفا می کند، اظهار امیدواری کرد بتواند فرصتی برای بیان دیدگاه های خود داشته باشد.

پیرعرصه سیاست مالزی که اکنون به عنوان یک مخالف دولت ‘نجیب تون رزاق’ فعالیت می کند، گفت: من برای ۲۲ سال نخست وزیر بوده ام و تجربیات و اطلاعات زیادی در اختیار دارم که می تواند بسیار مفید باشد.

وی افزود: اگر به من فرصت داده شود، من آماده شرکت و گفت وگو به منظور یافتن راه حلی برای مشکلات موجود هستم.

منبع: ایرنا

پاسخی ارسال کنید

*

*

هجده + نوزده =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!