ماهاتیر محمد: نخست وزیر جدید مالزی رای اعتماد می گیرد

توریست مالزی – نخست‌وزیر سابق مالزی در مصاحبه‌ای اعلام کرد، محی‌الدین یاسین به عنوان نخست وزیر جدید کشور از پارلمان مالزی رای اعتماد خواهد گرفت. به گزارش ایسنا، به...
توریست مالزی – نخست‌وزیر سابق مالزی در مصاحبه‌ای اعلام کرد، محی‌الدین یاسین به عنوان نخست وزیر جدید کشور از پارلمان مالزی رای اعتماد خواهد گرفت.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، ماهاتیر محمد ۹۴ ساله و نخست وزیر سابق مالزی که از ۱۹۸۱ تا ۲۰۰۳ در این سمت بود، بار دیگر در ۲۰۱۸ با شکست یک ائتلاف حاکم در مالزی به عرصه سیاست برگشت. اما در ۲۴ فوریه سال جاری میلادی و پس از آنکه شرکای ائتلافش با اپوزیسیون وارد مذاکره شد، استعفا کرد.

ماهاتیر محمد در این مصاحبه با روزنامه مالزی زبان “سینار هاریان” گفت، پس از آنکه برخی از حامیانش وی را برای پیوستن به کمپین محی‌الدین یاسین ترک کردند، دیگر اکثریت را در پارلمان ندارد. وی ادامه داد: ما بیش از ۱۱۴ کرسی داشتیم اما حالا خیلی کم شده است. ما نمی توانیم موفق شویم و علتش هم این است که او مردم را به سمت خود کشانده است.

ماهاتیر برای به دست آوردن رای اعتماد به دست کم حمایت ۱۱۲ قانونگذار در مجلس سفلی پارلمان مالزی نیاز داشت. ائتلاف وی قول داده بود تا زمانیکه پارلمان در ۹ مارس بار دیگر تشکیل شود، رای اعتماد را به پارلمان ارائه کند اما محی الدین از آن زمان تاکنون بازگشایی پارلمان را برای مدت دو ماه به تعویق انداخته است.

تغییرات سیاسی در مالزی در روزهای اخیر باعث شده تا تعدادی از نیروهای قدیمی خودشان را اثبات کنند و محی الدین نیز یک ائتلاف جدید تشکیل داده است.

پادشاه مالزی، محی الدین را در ۲۹ فوریه سال جاری میلادی به عنوان نخست وزیر جدید منصوب کرد و گفت، بر این باور است که محی الدین احتمالا حمایت اکثریت را در پارلمان به دست می آورد.

پاسخی ارسال کنید

*

*

11 − هفت =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!