مردی که از سقوط هواپیمایی بوئینگ ۷۳۷ اندونزی جان سالم به در برد

توریست مالزی – یک فروند بوئینگ ۷۳۷ خطوط هوایی اندونزی در دریا سقوط کرد. این پرواز با ۱۸۹ سرنشینی که داشت پس از تیک‌آف از فرودگاه جاکارتا به مقصد...
توریست مالزی – یک فروند بوئینگ ۷۳۷ خطوط هوایی اندونزی در دریا سقوط کرد. این پرواز با ۱۸۹ سرنشینی که داشت پس از تیک‌آف از فرودگاه جاکارتا به مقصد نپال در دریا افتاد.
به گزارش لست سکند، یکی از سرنشینان این هواپیما که هنوز جزییات نامش مشخص نشده، از پرواز جا ماند و به این ترتیب، تنها مسافر زنده و سالم این پرواز است. او، مسافر ۱۹۰ این پرواز بود که حالا خبرش با تصویر چشمان بهت‌زده‌اش در حالی که بلیطش را در دست دارد، در خبرگزاری‌ها دست به دست می‌شود.
به گزارش رادیو فردا، یک هواپیمای مسافربری خطوط «لاین‌ایر» (Lion Air) در آب‌های اطراف جزیره جاوه در اندونزی سقوط کرده‌است؛ آن‌طور که سازمان هوانوردی غیرنظامی اندونزی می‌گوید این هواپیما ۱۸۹ سرنشین داشت و از جاکارتا راهی پانگ‌کال‌پینانگ بود.
به نوشته خبرگزاری رویترز، ۲۳ تن از مسافران این پرواز از مقام‌های دولتی اندونزی بوده‌اند و یکی از مسافران و یکی از خلبانان نیز شهروند ایتالیا بودند. بنا بر گزارش‌ها، این هواپیما در دریا سقوط کرده و غرق شده است. مقام‌های اندونزیایی می‌گویند جستجوگران قطعاتی از اجساد مسافران و اشیایی نظیر جلیقه نجات و گوشی داخل هواپیما را در محل سانحه پیدا کرده‌اند.
روزنامه «جاکارتا پست» به نقل از سخنگوی وزارت حمل و نقل اندونزی گزارش داده که هواپیمایی که سقوط کرده حامل ۱۸۱ مسافر بود و دو کودک و یک بچه خردسال در میان آن‌ها بودند. هواپیما تحت هدایت دو خلبان قرار داشت و شش خدمه دیگر نیز در آن بودند.
سیندو راهایو، مدیر کل حمل و نقل هوایی اندونزی صبح دوشنبه هفتم آبان ماه در بیانیه‌ای گفته است سازمان تحت مدیریت او با همکاری «آژانس ملی امداد و جست‌وجو، هواپیمایی لاین‌ایر، مدیریت ترابری دریایی و مرکز هوانوردی اندونزی در حال انجام عملیات جست‌وجو هستند».
تماس پرواز شماره ۶۱۰ هواپیمایی لاین‌ایر با برج مراقبت، تنها ۱۳ دقیقه پس از بلندشدن از باند فرودگاه قطع شده‌است. این هواپیما یک «بوئینگ ۷۳۷ مکس ۸» بود که لاین‌ایر به‌تازگی سفارش داده و انتقال آن‌ها از سال پیش آغاز شده است.
به گزارش خبرگزاری آلمان، مدیر اجرایی «لاین‌ایر» می‌گوید خلبان پیش از سانحه در تماس رادیویی خواسته بود به دلیل یک مشکل فنی به فرودگاه مبدا بازگردد. خبرگزاری رویترز همین خبر را به نقل از یکی از سخنگویان هوانوردی اندونزی منتشر کرده‌است. آن‌طور که گزارش شده هواپیما یک مشکل فنی داشت که پیش از پرواز روز دوشنبه «برطرف شده بود». جزئیات بیشتری در مورد این مشکل منتشر نشده‌است.
روزنامه «جاکارتا گلاب» دیگر روزنامه چاپ پایتخت اندونزی گزاش داده‌است که آژانس امداد و جست‌وجو پس از قطع ارتباط هواپیما در ساعت ۶:۲۰ یک هلیکوپتر را راهی منطقه کرده‌است.
رویترز ساعاتی پس از قطع تماس هواپیما به نقل یک مقام شرکت ملی نفت اندونزی گزارش داده بود قطعاتی که احتمال دارد متعلق به هواپیما باشند، از جمله صندلی مسافران، در آب‌های نزدیک پالایشگاه این شرکت پیدا شده‌اند.
تصاویر منتشرشده توسط کاربران شبکه‌های اجتماعی در اندونزی قطعاتی را نشان می‌دهد که گفته می‌شود متعلق به هواپیماست.
روزنامه جاکارتاپست نیز به نقل از یک افسر حمل و نقل دریایی در بندری در شمال جاکارتا، گفته بود یک کشتی یدک‌کش به او خبر داده است که آن‌ها قطعاتی را دیده‌اند که احتمالا متعلق به هواپیما است.
لاین‌ایر یک خط هوایی ارزان‌قیمت در اندونزی است. دفتر اصلی این هواپیمایی در جاکارتا قرار دارد. لاین‌ایر بزرگ‌ترین شرکت هوایی خصوصی اندونزی و پس از ایرآسیا، بزرگ‌ترین خط هوایی ارزان‌قیمت در جنوب‌شرق آسیا است.
آخرین باری که برای این خط هوایی سانحه‌ای رخ داده بود آوریل سال جاری بود که یک بوئینگ ۷۳۷ آن هنگام فرود در هوای بد در فرودگاهی در اندونزی دچار سانحه شد، اما به هیچ یک از مسافران آسیبی نرسید. ۲۵ نفر در سانحه‌ای در سال ۲۰۰۴ جان خود را از دست دادند و شماری در برخی سوانح دیگر زخمی شدند. البته این خط هوایی تا سال ۲۰۱۶ در فهرست سیاه اروپا برای پرواز به کشورهای این قاره قرار داشت و در ژوئن همان سال از این فهرست خارج شد.
تحقیقات سال ۲۰۱۶، پس از سانحه‌ای که برای بوئینگ ۷۳۷ همین هواپیمایی رخ داد، سبب شد تا کمیته ملی امنیت حمل و نقل اندونزی از شرکت‌های هوایی آن کشور بخواهد آموزش‌ها و تمرین‌های خلبانان خود را بهبود بخشند.

پاسخی ارسال کنید

*

*

6 − 6 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!