مرکز بازدید رویال سلانگور (Royal Selangor Visitor Center)

رویال سلانگور یکی از بزرگترین و مشهورترین تولید کنندگان ظروف مفرغی ( Pewterware) در جهان است.
توریست مالزی – رویال سلانگور یکی از بزرگترین و مشهورترین تولید کنندگان ظروف مفرغی ( Pewterware) در جهان است.

این برند معروف سازنده انواع ظروف و وسایل دکوری پیوتر همچون کارد و چنگال و ظروف غذا خوری, سرویس چای خوری, سرویس مشروب خوری, انواع قاب عکس و شمعدان و دیگر لوازم تزیینی و شخصی است.

این ظروف مفرغی زیبا توسط دستان هنرمند ۲۵۰ صنعتگرماهر و ۴۰ تیم طراحی حرفه ای ساخته میشوند و در گالری های مجلل به نمایش گذاشته میشوند.
رویال سلانگور که تاکنون برنده جوایز بسیاری در زمینه های مختلف شده است, ۴۰ شعبه در سراسر جهان دارد و محصولاتش را به بیش از۲۰ کشوردنیا صادر میکند.

● پیوتر (Pewter) چیست؟
پیوترآلیاژی ساخته شده از ترکیب فلزات قلع, مس و آنتیمون است. در این ترکیب قلع خاصیت ضد زنگ زدگی, مس خاصیت چکش خواری و آنتیمون خاصیت استحکام بخشی دارد.
در قدیم از سرب در ساخت پیوتر استفاده میشد که ترکیبی سرطان زا بشمار میرفت. پیوترهای امروزی با ترکیب جدید خود از نظر سلامت کاملا بی خطر هستند.
مالزی در قدیم از تولید کنندگان بزرگ قلع به حساب می آمد اما امروزه مواد اولیه مورد نیاز کارخانه رویال سلانگورازدیگر کشورها وارد میشود.

● تاریخچه رویال سلانگور
این کارخانه در سال ۱۸۸۵ توسط Yong Koon مهاجر چینی بنیانگذاری شد که در آن زمان بهمراه عده زیادی از هموطنانش در جستجوی قلع به مالزی آمده بودند.
پیوترهای دست ساز او مانند شمعدان و بخوردان در ابتدا تنها برای مراسم مذهبی در معابد استفاده میشد و به سلانگور پیوتر معروف بود.
با گسترش تجارت, این کارخانه در دهه ۱۹۷۰ صادرات محصولات خود به کشورهای آسیایی و سپس به استرالیا و اروپا را آغاز نمود.
در سال ۱۹۹۲ سلطان سلانگور به نشانه کیفیت محصولات این کارخانه به آن عنوان ‘رویال سلانگور’ را اهدا نمود.

● مرکز بازدید رویال سلانگور و کارگاه Hard Knocks
این مرکز که یکی از جاذبه های توریستی مهم شهر کوالالامپور است هر ساله بیش از ۲۰۰هزار نفر بازدیدکننده داخلی و خارجی دارد.
هنگام بازدید از این مرکز برای هر نفر و یا گروه یک راهنمای شخصی در نظر گرفته میشود که ضمن نشان دادن قسمت های مختلف مجموعه, آنها را با تاریخچه تحولات و مراحل ساخت پیوتر آشنا میکند. یکی از قسمت های جذاب این مرکز, کارگاه هارد ناکز Hard Knocks می باشد که علاقه مندان میتوانند در آنجا آموزش دیده و ظروف آلیاژی ساده ای را به سلیقه خود درست کنند.

یکی از دیدنی های جالب توجه دراین مجموعه بزرگترین ظرف آبجو خوری دنیاست که در کتاب رکورد های گنیس ثبت شده است و در سال ۱۹۸۵ به مناسبت صدمین سالگرد تاسیس این کارخانه ساخته شده است. این آبجوخوری غول آسا ۱.۹۸۷ مترارتفاع, ۱۵۵۷ کیلوگرم وزن و حجمی معادل ۲۷۹۶ لیتر دارد.

برای اطلاعات بیشتر جهت بازدید از این مرکز میتوانید به سایت http://visitorcentre.royalselangor.com مراجعه نمایید.

ساعات بازدید: هر روز ۹ صبح تا ۵ بعدازظهر
آدرس : ۱۳۴,Jalan Usahawan 6, Setapak Jaya, Kl

royalselangorRetail Store, Royal Selangor Visitor Centreroyal selangor2royalseroyal selangor 3

پاسخی ارسال کنید

*

*

18 − دو =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!