مرگ یک جوان ایرانی در مالزی

توریست مالزی – یک جوان دیگر ایرانی بر اثر بیماری جان خود را در پایتخت مالزی از دست داد، در حالی که خانواده جوان علت مرگ را پیامد دنگی...
توریست مالزی – یک جوان دیگر ایرانی بر اثر بیماری جان خود را در پایتخت مالزی از دست داد، در حالی که خانواده جوان علت مرگ را پیامد دنگی و تنگی نفس می دانند و بیمارستان علت مرگ را ‘مالاریا توبر کلوزیس’ اعلام می کند.

‘سعد آلبوعلی شاهین’ جوان ۱۹ ساله ایرانی که از حدود ۹ ماه پیش در مالزی بسر می برد و قصد ادامه تحصیل داشت، حدود ۶ روز پیش به علت تب و لرز به پزشک مراجعه کرده و با مصرف برخی داروها بهبود یافته بود.

پیش از این نیز اواخر خرداد سال جاری یک ایرانی دیگر مقیم مالزی به دلیل ابتلا به تب دنگی جان خود را از دست داده بود.

علی اهوازی، دایی جوان ۱۹ ساله خوزستانی که روز چهارشنبه جان خود را در بیمارستان مالزی از دست داد به ایرنا، گفت که خواهرزاده اش ۳ روز پس از بهبود بیماری دنگی دچار مشکلات تنفسی شد و به بیمارستان ‘کلمبیا’ در منطقه ‘کجنگ’ منتقل و به مدت سه ساعت در بخش فوریت های پزشکی این بیمارستان بستری شد.

مقامات بیمارستان اعلام کردند به دلیل نبود تجهیزات، بیمار باید با آمبولانس به بیمارستان دیگری در همین منطقه مالزی منتقل شود و جوان ایرانی برای پرهیز از اعمال هزینه اضافی برابر چهار هزار رینگیت (۹۵۰ دلار) با تصور اینکه شرایط جسمی وی نسبتا بهبود یافته است، با وسیله نقلیه شخصی عازم بیمارستان ‘سردانگ’ شد.

مغز این جوان ایرانی که از مشکلات تنفسی در گذشته نیز رنج می برد، در فاصله ۴۵ دقیقه ای انتقال از بیمارستان ‘کلمبیا’ تا ‘سردانگ’ مالزی دچار افت اکسیژن شده و پس از رسیدن به بیمارستان سردانگ به کما می رود.

دایی جوان ۱۹ ساله خوزستانی، گفت که خواهرزاده اش با همین شرایط در بخش فوریت های پزشکی نگهداری می شود و با توجه به شرایط مغزی قرار بوده پس از یک یا دو ساعت به آی.سی.یو انتقال یابد و هنگامی که به این بخش نیز منتقل می شود، تحت خالی یافت نشد و در کنار بخش نگهداری می شود.

به گفته وی، ضربان قلب و میزان اکسیژن در زمانی که بیمار در بخش فوریت های پزشکی بستری بود در حالت عادی قرار داشت، اما در فاصله انتقال به آی.سی.یو، میزان اکسیژن و ضربان قلب به طور نامناسبی کاهش یافت.

وی گفت که خواهرزاده اش در ایران نیز دچار مشکلات تنفسی بوده است و صبح پنجشنبه به رغم بهبود دنگی براثر رفتن در حالت کما و تنگی نفس جان خود را از دست داد.

در نامه بیمارستان سردانگ مالزی علت مرگ ‘مالاریا توبر کلوزیس’ یا ‘سل’ عنوان شده است.

تب دنگی نیز یک نوع بیماری ویروسی و از جمله بیماری های رایج در مناطق استوایی محسوب می شود، که هر ساله تعداد زیادی را به کام مرگ می کشاند و این جوان پیش از این به این ویروس مبتلا شده بود.

منبع: ایرنا

پاسخی ارسال کنید

*

*

5 × 1 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!