مزایای خوابیدن به پهلوی چپ برای بدن

توریست مالزی – ما می دانیم که استراحت شب، برای فعالیت ها و انرژی روزانه ما چقدر مهم است. بنابراین ما تصمیم گرفتیم این نظریه علمی را بررسی کنیم...
توریست مالزی – ما می دانیم که استراحت شب، برای فعالیت ها و انرژی روزانه ما چقدر مهم است. بنابراین ما تصمیم گرفتیم این نظریه علمی را بررسی کنیم و لیستی از شش مزیت بالقوه از وضعیت خواب سمت چپ باشد ، گردآوری کرده ایم.

عملکرد سیستم لنفاوی شما را بهبود می بخشد :
خوابیدن به سمت چپ به سلول های شما اجازه می دهد مواد مغذی را سریعتر دریافت کنند
سیستم لنفاوی با از بین بردن زباله و سموم از سیستم های ما نقش اساسی را در بدن ما ایفا می کند. کارشناسان می گویند مجرای سینه (که بزرگترین رگ لنفاوی سیستم لنفاوی است) در سمت چپ ما قرار دارد. به همین دلیل است که خوابیدن در سمت چپ شما می تواند به بدن کمک کند تا مواد زائد را به طور مؤثر پردازش کند. از آنجا که سیستم لنفاوی انتقال چربی ها ، پروتئین ها و سایر مواد مهم به بافت های شما را نیز فراهم می کند، دراز کشیدن در سمت چپ شما به سلول های شما اجازه می دهد که این مواد مغذی را خیلی سریعتر دریافت کنند.

طحال شما خیلی بهتر عمل می کند :
طحال بزرگترین عضو سیستم لنفاوی است و همچنین در سمت چپ بدن شما قرار دارد. هنگامی که در سمت چپ خود می خوابید ، طحال شما کارآمدتر عمل می کند. دلیل اصلی این امر گرانش است. این جریان خون را به طحال تقویت می کند و به آن اجازه می دهد سریعتر ناخالصی ها را فیلتر کند.

از بین بردن سموم بدن :
محل اتصال روده کوچک و روده بزرگ در سمت چپ بدن شما ، در منطقه ای به نام دریچه ایلوئوسکال قرار دارد. هنگامی که در سمت چپ خود می خوابید ، نیروهای گرانشی حرکت مواد زاید را از روده کوچک به روده بزرگ آسانتر می کنند. این امر به کولون اجازه می دهد تا سریعتر مواد زائد بدن را از بین ببرد.

سوزش قلب را در شب کاهش می دهد :
اگر دچار سوزش قلب مکرر می شوید ، در سمت چپ خود بخوابید. در این موقعیت ، معده شما در زیر اسفنکتر قلبی قرار خواهد گرفت که مری شما را به معده شما وصل می کند. وضعیت خواب سمت چپ مانع از بازگشت محتویات معده به مری می شود.

کاهش فشار از روی کبد:
وضعیت خواب در سمت چپ اجازه نمی دهد سموم وارد کبد شما شود
از آنجا که کبد در سمت راست بدن قرار دارد ، دراز کشیدن در سمت راست شما می تواند فشار را روی این اندام وارد کند. با این حال ، وضعیت خواب در سمت چپ اجازه نمی دهد سموم و سایر مواد مضر وارد کبد شما شود.

خوابیدن در سمت چپ برای قلب شما خوب است :
خوابیدن به سمت چپ باعث گردش خون آسان می شود
سمت چپ قلب از ریه ها خون دریافت می کند و آن را به بدن پمپ می کند. بنابراین ، یک وضعیت خواب سمت چپ ممکن است به قلب شما کمک کند تا کار خود را راحت تر و کارآمدتر انجام دهد. هنگامی که در سمت چپ خود می خوابید ، نیروی جاذبه عملکرد سیستم گردش خون شما ، به ویژه آئورت و ورید تحتانی ورید تحتانی شما را تسهیل می کند ، رگ بزرگی که خون کم اکسیژن را از بدن تحتانی به قلب منتقل می کند و در سمت راست ستون فقرات شما قرار دارد.

منبع: بیتوته

پاسخی ارسال کنید

*

*

هجده + 6 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!