مستند «در جستجوی فریده» به عنوان نماینده ایران در اسکار معرفی شد

توریست مالزی – فیلم مستند «در جستجوی فریده» به کارگردانی آزاده موسوی و کوروش عطایی به عنوان نماینده ایران در اسکار معرفی شد. به گزارش یورونیوز، هیات معرفی نماینده...
توریست مالزی – فیلم مستند «در جستجوی فریده» به کارگردانی آزاده موسوی و کوروش عطایی به عنوان نماینده ایران در اسکار معرفی شد.
به گزارش یورونیوز، هیات معرفی نماینده سینمای ایران به مراسم اسکار پس از بررسی‌های طولانی این فیلم را به عنوان نماینده سینمای ایران برای معرفی به اسکار ۲۰۲۰ برگزیدند.
رائد فریدزاده، دبیرو سخنگوی هیات معرفی فیلم ایرانی به اسکار در گفتگو با خبرگزاری ایسنا گفت که ابتدا ۱۰ فیلم از میان ۷۰ فیلم اکران شده انتخاب شده و پس ازبررسی تخصصی فیلم‌های منتخب و رای‌گیری سه فیلم قصر شیرین (رضا میرکریمی)، در جستجوی فریده (آزاده موسوی و کوروش عطایی) و متری شش و نیم (سعید روستایی) در فهرست گزینه‌های احتمالی قرار گرفتند.
اعضای هیات دوران که متشکل از هنرمندان و فیلم‌سازانی چون فرشته طائرپور (تهیه‌کننده)، فاطمه معتمدآریا (بازیگر)، ابوالحسن داودی (کارگردان)، تورج منصوری (فیلمبردار)، رسول صدرعاملی (کارگردان)، امیر اثباتی (طراح صحنه)، مرتضی رزاق کریمی (تهیه‌کننده) و مهرزاد دانش (منتقد) بود تصمیم گرفتند فیلم در جستجوی فریده را به عنوان گزینه نهایی و به عنوان نماینده سینمای ایران به مراسم اسکار سال ۲۰۲۰ معرفی کنند.
در جستجوی فریده درباره زنی ۴۰ ساله به نام فریده است که در دوران نوزادی در آرامگاه امام هشتم شیعیان در مشهد رها شد. وی به یک شیرخوارگاه منتقل و زمانی که تنها یک و نیم سال داشت از سوی یک زوج هلندی به فرزندخواندگی پذیرفته و به هلند برده شد. گرچه فریده سال‌ها به دنبال راهی برای رفتن به ایران بود اما ترس از آینده نامعلوم و مخالفت خانواده‌ هلندی‌اش سبب شد که این مساله تا چهل سالگی او به تعویق بیافتد. در نهایت او از طریق اینترنت به جستجوی هویت گم‌شده‌اش رفت؛ کمی فارسی یاد گرفت، با افراد زیادی آشنا شد و در نهایت به ایران سفر کرد تا با سه خانواده‌ای که مدعی‌اند او فرزند گمشده آنهاست ملاقات کند.

پاسخی ارسال کنید

*

*

یک × 3 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!