مسجد آیرون پوتراجایا کوالالامپور Iron Mosque Putrajaya

توریست مالزی – از زیباترین و دل انگیزترین مساجد مالزی است که در کنار رود پوتراجایا قرار گرفته است. در این مسجد شاهد یک نمایش نوآورانه از سیم های...
توریست مالزی – از زیباترین و دل انگیزترین مساجد مالزی است که در کنار رود پوتراجایا قرار گرفته است. در این مسجد شاهد یک نمایش نوآورانه از سیم های معماری، بتن و شیشه به همراه فولاد آبدیده هستید.
مسجد توانکوی میزان زینال آبیدین به طور رسمی نامیده می شود، تالار و سالن بزرگ و عظیم این مسجد می تواند تا ۲۴۰۰۰ نفر را در یک زمان درون خود جای دهد. از مزایا و نقاط برجسته این مسجد، منظره تماشایی است که از رودخانه و دریاچه پوتراجایا ارائه می دهد.
از دیگر ویژگی های برجسته آن، محراب ۱۳ متری قدیمی آن است که به صورت نمادین همچنان باقی نگاه داشته شده و کتیبه ای از آیات قرآن بر روی آن نوشته شده است. مسجد آیرون یا مسجد آهنی در کنار خیابان جلان توانکو عبدالرحمان قرار گرفته و تنها با ۱۰ دقیقه رانندگی از این مسجد می توانید خود را به مسجد آبی کوالالامپور برسانید. در میان مساجد کوالالامپور این بنا به مسجد توانکو میزان زین العابدین (Masjid Tuanku Mizan Zainal Abidin) نیز مشهور است.

آدرس: Jalan Tuanku Abdul Rahman, Presint 3, Putrajaya

پاسخی ارسال کنید

*

*

20 − 20 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!