مسجد جامیک کوالالامپور Masjid Jamek Mosque

توریست مالزی – این مسجد در سال ۱۹۰۷ ساخته شد و آن را قدیمی ترین مکان عبادی اسلامی در کوالالامپور می دانند. بنای مسجد جامک کوالالامپور ترکیبی از سبک...
توریست مالزی – این مسجد در سال ۱۹۰۷ ساخته شد و آن را قدیمی ترین مکان عبادی اسلامی در کوالالامپور می دانند.
بنای مسجد جامک کوالالامپور ترکیبی از سبک معماری موریایی ها، سبک معماری اسلامی و سبک مغول است و امکان گرفتن عکس های شگفت انگیزی را برای مسافران فراهم می کند. همچنین از رودخانه کلنگ (the Klang River) و بسیاری از جاذبه های شهر قابل تماشاست.
در اطراف سالن نمازخانه اصلی آن سه گنبد خانه قرار گرفته که بلندترین این گنبدها ۲۰ متر ارتفاع دارد. همچنین این مسجد دو مناره و گلدسته آجری با ارتفاع بیش از ۲۵ متر ارتفاع دارند قرار دارد. همچنین یک مرکز تجارب اسلامی در خارج از مسجد وجود دارد که تعدادی از نمایشگاه های آموزنده را به زبان انگلیسی برای عموم به نمایش می گذارد.
معمار این بنا “آرتور بنیسون هابوک” از معماران بنام عصر خود بوده که طراحی این مسجد رو با الهام از معماری مغول در هند به اجرا در آورد . در دو گوشه مسجد دو مناره با رنگهای قرمز و سفید رنگ آمیزی شده که با ارتفاع ۲۶.۸ متر و به حالت چتر به چشم می خوره، زیبایی این مناره ها منظره ای متمایز از مساجد دیگه شهر بوجود آورده. با اقتباس از این طرح در گوشه ها و ورودی مسجد هم تعداد زیادی چترهای کوچک تعبیه شده که این هم الهام گرفته از سمبل های معمول بکار گرفته شده در معماری اسلامی مغول در شمال کشور هند به شمار میاد .
مسجد جامع کوالالامپور از کهن ترین مساجد مالزی و قدیمی‌ترین مسجد کوالالامپور است. این مسجد در محل به هم پیوستن دو رود کلانگ و گومباک در محله تون پرئا واقع شده است. به دستور سلطان سلانگور، نخستین نماز جمعه در همان سال در این مسجد برگزار گردید. محل بنیاد این مسجد، پیشتر قبرستان مردم مالایی بود. پیش از بنیاد شدن مسجد نگارا، این مسجد اصلی ترین مسجد کوالالامپور بود.
به تازگی در اطراف این مسجد بازسازی هایی انجام گرفته و با گذاشتن پل و فضای سبز و آب نما به زیبایی آن افزوده شده است. ال آر تی مسجد جامیک نزدیک این مسجد قرار دارد.
این مسجد همانند مسجد ملی در میان مساجد کوالالامپور به جامعه مسلمان محلی خدمت می کند، لذا هنگام بازدید از این مسجد، گردشگران غیر مسلمان حتما لباس های مناسب بپوشند. در روزهای شنبه تا پنج شنبه از ساعت ۸:۳۰ صبح تا ۱۲:۳۰ ظهر و بعد از آن از ساعت ۱۴:۳۰ تا ۱۶:۳۰ می توانید از این بنا دیدن کنید.

پاسخی ارسال کنید

*

*

9 − 8 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!