مطالعه‌ای علمی ‘گرگ درون’ سگ های خانگی را آشکار کرد

توریست مالزی – دانشمندان می گویند تصویر منفی که از گرگ وجود دارد موجه نیست به گزارش بی بی سی، گرگ ها پیشگام می شوند و سگ ها دنبال...
توریست مالزی – دانشمندان می گویند تصویر منفی که از گرگ وجود دارد موجه نیست
به گزارش بی بی سی، گرگ ها پیشگام می شوند و سگ ها دنبال می کنند، اما مطالعه تازه ای درباره چگونگی اهلی شدن گرگ می گوید که هر دو آنها به یک اندازه توانایی همکاری با انسان را دارند.
این مطالعه به روی توله هایی که در کنار آدمی بزرگ شدند نشان می دهد که سگ ها طبیعت همراه خود را مدیون “گرگ درون” هستند. اما در جریان اهلی شدن، آن دسته از گرگ هایی که برابر انسان مطیع تر بودند برای پرورش انتخاب شدند، که آنها را به سگ های خانگی بهتری تبدیل کرد.
این مطالعه در نشریه “گزارش های علمی” چاپ شده است. در این مطالعه در مرکز علوم گرگ شناسی وین، گرگ های خاکستری از نظر همکاری با مربیان خود به اندازه سگ ها خوب عمل کردند؛ مثلا برای کشیدن یک سینی غذا با طناب. اما برخلاف سگ های مطالعه، آنها مایل بودند تاکتیک های خاص خود را هم به کار گیرند.
فردریک رینج از موسسه کونراد لورنز در دانشگاه وتمدونی وین گفت: “این نشان می دهد که هرچند گرگ ها دوست دارند ابتکار عمل به خرج دهند و پیشتاز شوند، احتمال بیشتری دارد که سگ ها منتظر مربی بمانند و از رفتار او سرنخ بگیرند.”
گرگ ها حدود ۳۰ هزار سال پیش در جستجوی پس مانده غذای انسان به حاشیه اردوگاه های محل سکونت انسان نزدیک شدند.
فرآیند “اهلی” کردن و پرورش آنها بعد از آن به تدریج به تغییر رفتار و ژن های گرگ ها منجر شد که نهایتا به سگ های امروزی بدل شدند.

پاسخی ارسال کنید

*

*

14 + 6 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!