معبد آرولمیگو‌سری ‌راجا کالیامان Arulmigu Sri Rajakaliamman Glass Temple

توریست مالزی – یکی از دیدنی ترین مناطق گردشگری مالزی معبد ” آرولمیگو سری را جاکالیامان ” است که تا چشم شما کار می کند همه جا از کف...
توریست مالزی – یکی از دیدنی ترین مناطق گردشگری مالزی معبد ” آرولمیگو سری را جاکالیامان ” است که تا چشم شما کار می کند همه جا از کف زمین گرفته تا ستون ها ، دیوار و سقف از شیشه پوشیده شده است که منظره بسیار دیدنی دارد .
شیشه های رنگی که در نگاه اول بازتاب نور در آنها چشم را می زند، اما وقتی چشم به این نورها عادت می کند تازه متوجه زیبایی و هنری که در ساخت این معبد به کار رفته می شوید. ساخت معبد آرولمیگو ۱ میلیون دلار هزینه در برداشته
این معبد در شهر جوهر بهرو در نزدیکی مرز مشترک سنگاپور و مالزی قرار دارد. نخستین بار این معبد سال ۱۹۲۳ ساخته شد و در طول گذر زمان کامل تر شد تا اینکه در سال ۱۹۹۱ راهب سری سیناتامبی مسئولیت معبداز پدر به وی واگذار شد و تصمیم گرفت معبد را به زیباترین شکل ممکن بسازد.
مدتی از بازگشایی این مبعد گذشت تا زمانی که ” راهب سیناتامبی ” به کشور تایلند سفر کرد و آنجا بود که جرقه ای به ذهنش زده شد و به فکر افتاد تا معبد را به درخشنده ترین و جذاب ترین شکل ممکن خود تزئین کند .
او در طی این سفر معبدی را دید که از دور می درخشد و بسیار جلب توجه می کند . وقتی به معبد نزدیک شد متوجه شد که سردر آن را با شیشه هایی متنوع تزئین کرده اند ، آن زمان بود که تصمیم گرفت معبد خود را با شیشه تزئین کند و این معبد تبدیل به یک معبد شیشه ای شد که ۹۰ درصد آن از موزائیک های شیشه ای رنگارنگ ساخته شده است .
در تزئین این معبد از ۳۰۰ هزار قطعه شیشه قرمز، آبی ، زرد ، سبز ، بنفش و سفید استفاده شده است که در نوع خود بی نظیرند و ضمنا این معبد باعث شده است . این معبد که تماما از شیشه ساخته شده است به نوعی بازی نور را در جای جای خود به وسیله این شیشه های رنگی به نمایش عموم مردم می گذارد و چشم اندازی منحصر به فردی به شما هدیه می دهد
تکمیل فرآیند ساخت این معبد چیزی در حدود ۵ سال به طول انجامید و در ساخت و ساز آن دقت و وسواس خاصی به خرج داده شد که واقعا هم معقولانه و منحصر به فرد بود .

پاسخی ارسال کنید

*

*

4 × 2 =

آخرین اخبار

زیر آسمان کوالالامپور

^
error: Content is protected !!